Indústria busca com no indemnitzar Escal si li extingís la concessió

Soria afirma que "en el cas que es puga provar que hi ha hagut una conducta dolosa o culposa per part de l'operador, no pertocaria indemnització".

Publicat el 22 d’octubre de 2013 a les 12:08
No hi ha cap decisió encara presa més enllà de la que ha estat anunciada reiteradament, de que no continuarà l'activitat al Castor si no hi ha "garanties plenes de seguretat", però per si de cas, el ministeri està aclarint l'escenari al que s'ha d'afrontar si hi hagués extinció de la concessió a Escal UGS. I després de la sentencia del Suprem que no considera "lesiva" la clàusula que obliga a indemnitzar l'empresa concessionària del magatzem de gas per molt que intervinga dol o negligència, el ministre d'Indústria José Manuel Soria ha declarat als mitjans que "en el cas que es puga provar que hi ha hagut una conducta dolosa o culposa per part de l'operador, no pertocaria indemnització".

El Suprem ha entès que, en cas de no haver-hi desmantellament, és "coherent" que es contemple una compensació a Escal, en aquest cas pel valor residual del projecte, ja que si seguixen operatives les instal·lacions, el Govern "presumiblement obtindria un benefici futur amb la seva explotació". Ara bé, la sentència afegix que la no anul•lació d'aquest incís "no significa, que, encara que intervingui dol o negligència, en tot cas l'empresa vagi a percebre la indemnització prevista". La clau és que el cobrament de la mateixa, subratlla el tribunal, "dependrà de les causes que hagen portat a la caducitat o extinció de la concessió i de les circumstàncies concurrents en el cas concret en què s'hagin produït".
És per això que Sória defensa que no existirà indemnització en este cas, "sense perjudici de l'estudi que està realitzant l'Advocacia de l'Estat sobre la sentència del Suprem", ha afegit.
El valor del magatzem Castor s'estima en uns 1.700 milions d'euros. Segons va detallar el ministeri d'Indústria, Escal UGS té reconeguda una retribució per desenvolupar aquesta activitat d'1.273 milions, al que s'afegixen 186 per la injecció de gas matalàs i 234 pels costos financers.