Inversió d‘11 milions per iniciar el 2025 la nova carretera entre la Ràpita, el Poble Nou del Delta i el Trabucador

La Diputació de Tarragona destinarà un total de 15 milions a cinc actuacions de millora a diferents vies de les Terres de l'Ebre

Presentació del nou Programa quadriennal d’inversions a la xarxa local 2024-2027 que s’aprovarà divendres al Ple.
Presentació del nou Programa quadriennal d’inversions a la xarxa local 2024-2027 que s’aprovarà divendres al Ple. | Cedida
Redacció
23 de juliol del 2024
Actualitzat el 24 de juliol a les 8:58h

La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, i la diputada delegada d'Infraestructures del Territori, Iris Castell, han presentat este dimarts les actuacions de millora previstes en el nou Programa quadriennal d’inversions a la xarxa local 2024-2027 que s’aprovarà divendres al Ple de la institució.

El programa inclou 15 actuacions amb un pressupost aproximat de 27,79 milions d’euros (9 més que en el quadrienni anterior), i destaca el condicionament de la carretera que unix la Ràpita amb Poble Nou del Delta (Amposta) i el Trabucador, amb una inversió d’11 milions d’euros i 10 km de recorregut.

El tràmit ambiental d’esta via es va començar a principis del 2023, just després de l’aprovació definitiva del Pla Zonal que li conferix la competència per poder actuar-hi. El projecte constructiu es preveu que s’aprove inicialment enguany i les obres començaran durant el 2025.

La inversió de 15 milions d’euros en carreteres que farà la Diputació a les Terres de l’Ebre, “és la inversió més alta en carreteres en els últims vint anys a les Terres de l’Ebre”, tal com ha recordat Llauradó.

A les Terres de l’Ebre, a més, també es condicionarà la travessera de Bítem (T-301) amb 500.000 €; la travessera de Benissanet (T-324) del límit de la Terra Alta a Móra d'Ebre per Miravet amb 1,3 M€; la carretera TV-3032 de la Serra d'Almos a l’N-420 per Darmós amb 1,5 M€, i es faran dos rotondes a la intersecció de la carretera TV-3025 i l’N-340 a l'Ametlla de Mar amb 700.000 €.

Una demanda i necessitat històrica

La diputada republicana ampostina i delegada d’Infraestructures Iris Castell, sobre el condicionament de la carretera del Poble Nou del Delta ha afirmat que “després de massa anys d’oblit i desatenció, Esquerra Republicana hem donat resposta a allò que havíem reivindicat des de l’oposició i després adquirit com a compromís d’ençà que vàrem assolir la presidència de la Diputació l’any 2019; resoldre la demanda i necessitat històrica de fer una carretera digna i segura per connectar amb el Poble Nou del Delta”.

La futura T-2021 entre la Ràpita i el Poble Nou del Delta és un projecte de gran envergadura que millorarà el traçat de la via en 10 quilòmetres, fent-la més segura i alhora contribuirà a la millora de l’activitat econòmica, agrícola, turística i de serveis en aquesta zona. En concret, s’eixamplarà la via en 7,8 quilòmetres, es milloraran les interseccions, es construiran dues rotondes i un itinerari segur per a vianants i ciclistes.

“Malgrat les limitacions dels terminis i tràmits administratius, i la complexitat i entrebancs dels canvis i actuacions que es requerien, ara ja podem dir que, superats tots els obstacles i pressupostant una inversió rècord, farem possible que l’any 2025 comencen les obres”, ha apuntat.

 

Arxivat a