Iris Castell:« la Via Verda connectarà Roquetes, Tortosa, Amposta i la Ràpita enguany»

La Diputació de Tarragona aprova la Fase 2 del Projecte d’extensió de la Via Verda de la Vall de Zafán amb una inversió de 1,6 milions d’euros

Redacció
31 de gener de 2025, 10:44
Iris Castell, diputada a les obres de connexió de la Via Verda
Iris Castell, diputada a les obres de connexió de la Via Verda

Iris Castell Cid, diputada delegada d’Infraestructures del Territori a la Diputació de Tarragona ha anunciat que l’ens provincial ha aprovat definitivament la Fase 2 del Projecte d’extensió de la Via Verda de la Vall de Zafan de Roquetes a la Ràpita, amb un pressupost d’execució per contracta d’1.666.286,46 euros. La diputada republicana ha manifestat que “amb aquest gran pas de donar continuïtat la Fase 2, donem una empenta definitiva per connectar mitjançant la Via Verda, el Parc Natural dels Ports i el Parc Natural del Delta de l’Ebre, una fita històrica”.

La Fase 2 correspon al projecte “Extensió de la via verda en el Parc Natural del Delta de l’Ebre” promogut per la Diputació de Tarragona dins del Pla de sostenibilitat turística, i que va rebre una assignació de Fons Next Generation de 5 milions d’euros. Cal tenir present que els 27 km de Via Verda transiten per Roquetes, Tortosa, Vinallop, Amposta i la Ràpita; i que en la Fase 1 es va actuar en 19 Km i ara en la Fase 2 es farà sobre els 8 km restants.

“Les vies verdes, i en concret la de la Vall de Zafán, és un actiu turístic de gran importància per a les Terres de l’Ebre, que acull molts visitants durant l’any, d’acord amb un model de sostenibilitat i de foment del nostre patrimoni cultural, paisatgístic i humà; que ara, amb la connexió entre l’interior i la costa, ens reforçarà encara més, també, amb la pròpia mobilitat i vertebració territorial”. Ha afirmat Iris Castell.

La diputada ampostina ha destacat que la major part del traçat de l’extensió de la Via Verda de Roquetes a la Ràpita, passa per antics traçats ferroviaris en desús, camins existents o paral·lel a camins existents o carreteres. Fet pel qual, en alguns punts, ha estat necessari projectar traçats nous de connexió i l’obertura de traçats nous de vial, a la vegada que ha comportat la tramitació d’un Pla especial urbanístic.

El projecte d’extensió de la Via Verda de la Vall de Zafán es va dividir en dos projectes constructius, i en aquesta segona fase, ara aprovada, s’inclouen els trams de connexió que fan necessària l’obertura de traçats nous de vial.

El termini d’execució del tot el projecte d’extensió tenia un termini previst d’execució de tres anys, d’aquí que la diputada Iris Castell hagi afirmat que “si tot va com ha d’anar, abans de finalitzar el 2025, ja podrem pedalar i passejar pels nous 27 km d'extensió de la Via Verda Val de Zafán”.