El Departament de Justícia ha adjudicat la redacció del projecte de consolidació i rehabilitació del Poble Vell de Corbera d’Ebre (Terra Alta) a l’empresa Feu i Godoy Arquitectes, SLP per un import de 41.170 euros (IVA no inclòs). L’adjudicatària té ara un termini de 5 mesos per presentar el traçat definitiu de la redacció. Posteriorment, el Departament licitarà les obres, que es podrien iniciar abans que acabi l’any.
L’objectiu de la intervenció és preservar les runes del Poble Vell i evitar-ne la degradació. El juliol passat, el Govern va aprovar una inversió de 253.598,88 euros per a l’execució de les obres, que s’impulsen a través del Consorci Memorial dels Espais de la Batalla de l’Ebre (COMEBE). L’objectiu d'este ens és recuperar i difondre la memòria històrica de la Batalla de l’Ebre mitjançant els espais on va tenir lloc.
El Poble Vell
El Poble Vell de Corbera d’Ebre va quedar completament destruït per les bombes durant la Batalla de l’Ebre. Després de la guerra, les famílies que vivien en este nucli antic es van anar traslladant a la part baixa del municipi, a banda i banda de la carretera, fins a construir un nou nucli urbà.
El Poble Vell es va convertir en un conjunt de cases en runes presidit per l’Església Vella de Sant Pere. Declarat com a Bé Cultural d’Interès Nacional l’any 1992, el poble és un monument a la pau i un lloc de visita per veure de prop els efectes d’una guerra. Cada any hi passen unes 20.000 persones.
El conjunt forma part de la xarxa museística del COMEBE, que gestiona cinc centres d’interpretació de diferents espais de la Batalla i el front de l’Ebre a diversos pobles de la Terra Alta i una vintena d’espais històrics.
Justícia adjudica la redacció del projecte per preservar el Poble Vell de Corbera d'Ebre
Posteriorment, el Departament licitarà les obres, que es podrien iniciar abans que acabi l’any
Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 26 de febrer de 2021 a les 10:34
Actualitzat el 26 de febrer de 2021 a les 11:01
Et pot interessar
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa