La Cambra de Comerç de Tortosa ha celebrat el decret llei del Govern que permetrà la celebració d'eleccions a les cambres catalanes en el segon trimestre del 2018. Amb el decret s'inicia el procés electoral, definit per l'estat espanyol, el proper 1 d'octubre. El primer pas, abans del 2 de setembre d'enguany, serà l'aprovació del Reglament de Règim Intern amb el qual la Cambra de Comerç de Tortosa determinarà, entre altres, el nombre de representats dels diferents sectors empresarials, amb un mínim de 10 i un màxim de 60 empreses.
Actualment el plenari de l'ens cameral tortosí és de 28 membres: 25 elegits per sufragi universal i 3 empresaris proposats per les patronals. L'actual president de la Cambra de Tortosa, José Maria Chavarria, no sap si optarà a la reelecció i destaca que "el més important és la renovació de càrrecs, amb gent amb il·lusió de treballar pel territori". Ha assenyalat, també, que el decret llei no substituïx la "imprescindible" Llei de Cambres de Catalunya, pendent d'aprovar des de 2015 i que podria tindre llest l'avantprojecte "en unes setmanes".
Esta normativa ha d'acabar de concretar, a part de l'apartat de l'elecció dels càrrecs de gestió, aspectes com l'organització territorial. "Entenem que no ha de tindre el mateix pes Barcelona, que en tindrà més per pes econòmic i de demografia, però el reequilibri territorial també passa perquè les Cambres com la nostra tinguen més pes; tenim un aspecte diferenciador", ha defensat el president de l'ens tortosí. La normativa també ha de concretar el règim econòmic i, sobretot, "l'esperat fiançament per la representació pública d'estes corporacions, més necessari que mai amb l'actual conjuntura econòmica", ha defensat Chavarria.
A la Cambra de Comerç de Tortosa es van fer les últimes eleccions l'any 2010. Chavarria és president des de 2014, quan va rellevar José Luís Mora, però havia estat vicepresident abans, des de 2002. Amb el nou decret, les empreses "amb més aportació econòmica voluntària" tindran més representació al plenari de l'ens cameral, després que el govern espanyol dixés estes corporacions sense finançament públic. "Ens hem hagut d'adaptar als nous temps amb un escenari transitori, mancat de definició per part de les diferents administracions i sense finançament públic", ha apuntat el president del ens cameral. "Les eleccions aportaran normalitat i permetran una renovació necessària i esperada des de l'any 2014", ha afegit.
La Cambra de Comerç de Tortosa celebra el decret que desbloqueja la celebració d'eleccions als ens camerals
L'actual president, José Maria Chavarria, destaca que es facilite la renovació dels òrgans de govern de les cambres

- Façana de la Cambra de Comerç de Tortosa -
- S.B
Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 29 de juny de 2017 a les 16:58
Actualitzat el 29 de juny de 2017 a les 17:21
Et pot interessar
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb 4 vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival