
Presentació de braços de pop amb llagostins, al restaurant Miami, a la Ràpita. Foto: Sofia Cabanes
La Ràpita encetarà el proper 18 de setembre les terceres Jornades Gastronòmiques del Pop i l’Arròs en què hi participaran 19 restaurants de la població i els productors agroalimentaris ebrencs associats al Col·lectiu de Cuina La Ràpita – Delta de l’Ebre. Una cita consolidada dintre del calendari gastronòmic ebrenc que posa un relleu un producte, el pop, revalorat en els últims anys. “Al 2013 el preu mitjà del pop a llotja va ser de 4,2 euros el quilo. Actualment l’estem venent a 6 euros el quilo”, constata Joan Balagué, secretari de la Confraria de Pescadors ‘Verge del Carme’. “El pop té cada cop més sortida i el pesquem en grans quantitats”, afegeix. Sense anar més lluny, l’any 2013 per la llotja rapitenca van passar 139 tones d’este cefalòpode, mentre que l’any passat van ser 159 tones.
“El pop és un plat molt important a les nostres cuines. No tan valoritzat, en quant a preu, com el llagostí o l’escamarlà, però és tot un clàssic per la seua versalitat, a la cuina ebrenca”, ha destacat per la seua banda el presentant del Col·lectiu de Cuina, Joan Pons, del Restaurant Miami. Els preus dels menús que oferiran els restaurants del Col·lectiu de Cuina oscil·len entre els 30 i els 38 euros (tot inclòs). Entre els plats a degustar es troben gran varietat d’arrossos, amanides, croquetes, guisats, en carpaccio, a la brasa i fins i tot en sushi.
“A la Ràpita fa 30 anys que s’organitzen jornades gastronòmiques. Hem demostrat que les jornades ajuden a revalorar el nostre producte. Posem en valor des del punt de vista del turisme gastronòmic el paisatge i el treball de productors i restauradors”, ha exposat per la seua banda l’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós.
Jornada tècnica per celebrar el dia Mundial del Turisme
D’altra banda, La Ràpita acollirà un any més les jornades tècniques del turisme, en commemoració del Dia Mundial del Turisme. Serà el 29 de setembre i enguany reflexionaran sobre el canvi de rumb en l’allotjament turístic i les noves tendències hoteleres. Entre els ponents, hi haurà la del catedràtic expert en turisme Josep Antoni Donaire. Els principals actors turístics del territori participaran també en una taula rodona que reflexionarà sobre l’estat del turisme a les Terres de l’Ebre. “El nostre objectiu es convertir la Ràpita en un espai d’excel·lència turística”, ha expressat el president de l’Estació Nàutica, Joan Barberà. “Reflexionarem al voltant del turisme, més enllà d’una simple activitat econòmica. Quins són els nostres reptes de futur i com potenciar el treball en xarxa”, ha aportat per la seua banda el director adjunt del Patronat de Turisme de la Diputació a les Terres de l'Ebre, Albert Folch.
"A Catalunya el turisme suposa el 15% del PIB. L’aposta d’este govern municipal és decidida per un model turístic transversal, que aprofite totes les nostres potencialitats, unes potencialitats que passen per la Badia dels Alfacs, allò que ens fa diferents als altres", ha remarcat, per tancar, Caparrós.

Imatge de la presentació de les jonades. Foto: Sofia Cabanes