La fàbrica d'Ercros a Tortosa redueix un 21 % l'índex d'accidents

Pel que fa a les emissions, entre 2012 i 2013 es van reduir en un 13 %

Publicat el 27 d’agost de 2014 a les 10:36
Vista per satèl·lit dela fàbrica d'Ercros a Tortosa Foto: Google Maps

Durant el 2013, la fàbrica d'Ercros a Tortosa va reduir l'índex de freqüència general d'accidents un 21 % respecte del 2012. Entre tots dos exercicis, este centre també va disminuir en un 13 % l'índex d'emissions.

En el conjunt de centres del grup Ercros, la millora experimentada per l'índex de freqüència general d'accidents de l'empresa va ser del 49 %, el millor de la història de l'actual Ercros. Respecte de la mitjana dels últims cinc anys, la reducció ha sigut del 55 %.

L'índex de freqüència general d'accidents és el més representatiu de la gestió de la prevenció de riscos laborals en una empresa, perquè abasta qualsevol tipus d'accident, haja causat o no baixa laboral i amb independència que la persona accidentada siga o no de la plantilla de l'empresa. En comparació amb el sector químic espanyol, segons les dades de la Comissió de Seguretat Integral de la Federació Empresarial de la Indústria Química Espanyola (Feique), el 2013, l'índex de freqüència general d'accidents d'Ercros va ser un 75 % inferior.

En aquest exercici, Ercros va reduir un 15 % l'absentisme per malaltia comuna (-28 % enfront del valor mitjà dels últims cinc anys). En el cas de la fàbrica de Tortosa, la reducció va ser del 44 % respecte del 2012.