Les oliveres mil·lenàries de les Terres del Sénia han estat declarades,este divendres al migdia, com a Sistema Important del Patrimoni Agrícola Mundial (SIPAM), per la FAO (l'organització de les Nacions Unides en Agricultura i Alimentació). És un nomenament anàleg de Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO.
Com ha destacat la gerent de la Mancomunitat, Tere Adell, és la millor carta de presentació per demanar suport a la conservació d'este valuós patrimoni natural. Un nomenament que també ha de servir per pressionar al Parlament perquè tire endavant la proposició de llei, registrada pel PSC, que protegiria les oliveres monumentals i el patrimoni paisatgístic i agrícola d'estos arbres monumentals als municipis catalans del Sénia, seguint l'exemple del País Valencià.
El debat per a la tramitació de la proposició de llei es farà en el darrer ple de l'any al Parlament, o en el primer de 2019. La Mancomunitat ha celebrat el vuitè congrés d'oliveres mil·lenàries, a Ulldecona (Montsià), per fer balanç de la campanya 2018, que no ha estat bona, i des d'on han conegut que FAO ha aprovat la seua candidatura a Patrimoni Agrícola Mundial.
La FAO declara les oliveres mil·lenàries de les Terres del Sénia Patrimoni Agrícola Mundial
La Mancomunitat de la Taula del Sénia segueix pressionant perquè prospere la llei catalana per protegir estos arbres monumentals

- Les oliveres mil·lenàries, declarades Patrimoni Agrícola Mundial. -
- Sergi Aznar
Ara a portada
Publicat el 30 de novembre de 2018 a les 15:09
Actualitzat el 30 de novembre de 2018 a les 15:29
Et pot interessar
-
Societat Instal·len càmeres lectores de matrícules a l'Ampolla
-
Societat L'Hospital Comarcal d'Amposta, pioner en cirurgia ginecològica avançada sense cicatrius
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents