
Embarcació d'encerclament de l'Ametlla de Mar.
El sector de l’encerclament del peix blau de l'Ametlla de Mar, Cambrils i Tarragona es troba immers en l’aturada biològica que va començar a finals del mes de desembre i que s’allargarà fins a meitat febrer. Una parada que, segons el sector, té més rellevància que mai donada la mala situació per la qual passa la pesca.
Tal com ja van anunciar al novembre, els armadors, pescadors i presidents de les Confraries de Pescadors del litoral tarragoní, demanen un estudi per esbrinar el per què del mal estat de la mar al Golf de Sant Jordi. Este 2015, les captures han caigut un 30% i els ingressos un 50%. Unes xifres dolentes per a un sector que sovint no pot cobrir costos i que té greus dificultats de supervivència. El president de la Confraria de Pescadors Sant Pere, Miquel Brull, explica que “hi ha una sèrie de despeses com ara inspeccions, revisions o manteniments que s’han d’assumir perquè sinó no podem anar a la mar”.
La preocupació passa, però, en saber com començarà la temporada un cop les barques d'encerclament tornen a la faena. “Jo crec que el sector pateix més de com començarem que no pas de com hem acabat. Perquè si comença tal com l’hem acabat, el sector se’n va a fer punyetes”, sentencia Brull que considera que no es podran assumir les despeses , tant per la part empresarial com per la part dels mariners.
Armadors i mariners expliquen que amb estes xifres els surt més a compte amarrar les embarcacions que sortir a treballar. Cal recordar que tota la flota de l’encerclament calera va haver-se de desplaçar fa uns anys a Tarragona per sortir a la mar. Un fet que afecta, de retruc, l'activitat i ingressos de la Confraria de Pescadors de l'Ametlla de Mar.
Un altre dels temes clau posats damunt la taula és el cobrament dels ajuts per la realització de les parades biològiques. El president de la Confraria apunta que el cobrament d’alguns ajuts podrien venir este 2016, i també el pagament d'altres ajuts retroactius dels passats anys que de moment encara no han cobrat.
En la resta d’arts de pesca, Miquel Brull és una mica més optimista però sí que considera que el mal estat de la mar, que afecta el sector de la llum, podria acabar afectant greument les altres arts de pesca si no s’hi posa remei.