
En tenir coneixement que aquest mol·lusc bivalve protegit es trobava present en alguns comerços de restauració de la zona, la Guàrdia Cvil va iniciar una investigació per tal d'aclarir l'origen.
Després de localitzar diferents punts costaners susceptibles per a la captura il·legal, la setmana passada en un camí d'accés a la costa del terme municipal de l'Ampolla, els agents van interceptar una persona que portava més de 10 kg de dàtils que acabava d'extreure del fons marí, així com material per a l'extracció i un equip de respiració autònom.
Per aquest motiu es va procedir a aixecar acta denúncia i la confiscació dels dàtils de mar, que un cop verificats com a apte per al consum humà vas ser lliurat al centre benèfic de Càritas de l'Aldea.
El dàtil de mar ( Lithophaga lithophaga ) és un mol·lusc bivalve protegit per la normativa espanyola i europea, viu a la franja infralitoral a poca profunditat en les cavitats que el mateix fabrica a les roques marines gràcies a l'acció corrosiva dels líquids que segrega. La seua extracció requereix la destrucció massiva del litoral generant un greu impacte ambiental per a altres espècies marines.