La Guàrdia Civil investiga dos homes pel robatori de 14 tones de garrofa a Vinaròs

Els investigats havien portat 14.000 quilograms de garrofa per vendre a un molí de les Terres de l'Ebre

  • Sacs amb garrofes -
Publicat el 11 de desembre de 2023 a les 08:56
Actualitzat el 11 de desembre de 2023 a les 09:14
La Guàrdia Civil de Vinaròs ha identificat dos persones que circulaven en un vehicle carregat de garrofes sense aportar els documents necessaris per a acreditar la traçabilitat del producte. A més, els dos homes van entrar en moltes contradiccions sobre la ubicació dels terrenys on havien collit el fruit.

Per este motiu els agents van incautar les garrofes i van iniciar una recerca a fi d'esbrinar la seua procedència, així com el seu destí final. Amb anterioritat, els investigats havien portat garrofes fins a un molí de les Terres de l’Ebre on havien venut més 14.000 quilograms.

Per tot això s'ha investigat a dos homes de 25 i 48 anys respectivament com a autors d'un delicte de furt i receptació.

Les diligències instruïdes han estat lliurades als jutjats de Vinaròs i Amposta.

L'actuació ha estat duta a terme per l'Equip ROCA de la Guàrdia Civil de Vinaròs, en el marc dels serveis per a la prevenció i recerca dels robatoris i furts al camp i les explotacions agrícoles i ramaderes.

En plena campanya de recollida de garrofa, el cos policial ha reforçat les mesures de seguretat per a impedir la comissió d'esta mena de delictes fent controls a les zones de cultiu i inspeccions en cooperatives i magatzems on es comercialitza, analitzant els documents d'acompanyament i traçabilitat (DATA) i (REGEPA), que han d'acompanyar als productes agrícoles durant tota la cadena de distribució per a assegurar el seu origen.