
El 2013 a les comarques de les Terres de l’Ebre hi ha hagut 12 morts menys a les carreteres respecte del 2010, quan n’hi va haver 25, i “això representa un decrement de la mortalitat del 48% i fa que les Terres de l’Ebre assoleixin gairebé ja l’objectiu de la Unió Europea de reduir les morts del 2010 a la meitat de cara al 2020”, ha assenyalat el director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, que avui ha presentat el balanç de sinistralitat a les Terres de l’Ebre.
Malgrat que aquest any hi ha hagut un mort més que l’any 2012, 13 en lloc de 12, “aquest territori, així com ha passat al Camp de Tarragona, és on s’ha consolidat més la reducció de la mortalitat per accident de trànsit de tot Catalunya”, segon Isern.
El director de l’SCT s’ha compromès a “continuar treballant des del Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020 (PESV) aprovat pel govern aquesta setmana per evitar tota mort en aquest territori així com a la resta de Catalunya”. En aquest sentit, Joan Josep Isern, ha explicat que “l’instrument del PESV ens dotarà de nous mecanismes per afrontar la situació a la qual ens haurem d’afrontar aquest 2014: un increment de la mobilitat d’un 3% al conjunt de Catalunya detectada el darrer trimestre de 2013, l’envelliment d’un parc mòbil on el 60% de vehicles tenen més de 10 anys, i la manca de manteniment de part d’aquest parc que ens obliga a continuar conscienciant sobre la importància de sotmetre’s a l’obligatòria Inspecció Tècnica del Vehicle (ITV)”.
Per acabar, Isern també ha recordat que el Departament d’Interior, col•laborarà conjuntament amb el de Territori i Sostenibilitat tal com ha estat fent fins ara, “perquè els titulars de les vies com la N-340 optin per desdoblar-les, atès que s’ha demostrat que aquesta és una mesura eficaç per reduir la mortalitat i millorar la seguretat de la infraestructura”.