La Musclera Vertical guanyadora del concurs per fer un nou mirador al Canal Vell del Delta de l’Ebre

El Mirador s'ubicarà a la finca Bombita de Deltebre que forma part de la xarxa Natura 2000

  • La Musclera Vertical és el projecte guanyador per esdevenir un nou mirador al Parc Natural del Delta de l’Ebre -
Publicat el 23 de novembre de 2022 a les 12:44
Actualitzat el 23 de novembre de 2022 a les 12:48
El projecte Musclera Vertical d’Albert Chavarria, Joana Solà i Jordi Barceló ha estat la proposta guanyadora del concurs d’idees per dissenyar un nou mirador a la bassa del Canal Vell del Parc Natural del Delta de l’Ebre. El Parc vol construir, amb la col·laboració del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic un nou mirador en este emplaçament. El mirador s’ubicarà a la finca Bombita de Deltebre, en uns terrenys propietat de l’Estat i que formen part de la xarxa Natura 2000.

L’equip guanyador del concurs s’encarregarà de la redacció del projecte executiu per a la construcció del mirador, per un import de 12.000 €.

El Parc Natural va obrir el concurs d’idees el mes d’octubre passat. S’hi han presentat un dotzena de projectes: cinc procedents de les Terres de l’Ebre, cinc de Barcelona, una de Girona i una de Mallorca. A més de l’obra guanyadora, el jurat també ha fet constatar la qualitat de dues propostes més: “Ascens al Delta” i “Conèixer el Panyo”.

El concurs ha comptat amb el suport del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya-Demarcació de l’Ebre, el Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de les Terres de l’Ebre, el Servei Provincial de Costes del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic i l’Ajuntament de Deltebre.
 

El projecte és obra d'Albert Chavarria, Joana Solà i Jordi Barceló Foto: Cedida


Els miradors del Parc Natural del Delta de l’Ebre s’han convertit en una de les infraestructures més populars i utilitzades pels visitants. Majoritàriament i estratègicament situats al voltant de les basses, permeten descobrir i admirar els alts valors naturals d’aquests rics, però alhora fràgils, espais naturals.