​La pandèmia accelera a l'Ebre a pocs dies per Nadal

La velocitat de contagi (Rt) ja és d'1,21 i el risc de rebrot se situa en els 117 punts

Publicat el 16 de desembre de 2020 a les 11:57
Actualitzat el 16 de desembre de 2020 a les 12:53
L'inici de la tercera onada ja comença a ser un fet a Catalunya, també a les Terres de l'Ebre.

La velocitat de contagi de la malaltia (Rt) és este dimecres de 1,21 (puja 0,05 en les darreres 24 hores), mentre que la setmana anterior era de 0,72. No obstant, estes són dades de fins a fa 3 dies. Salut fins ara ha anat publicant les dades epidèmiques amb este decalatge, però la situació és encara pitjor, segons ha fet saber este dimecres el Secretari de Salut Pública, Josep Maria Argimon, en una entrevista a Catalunya Ràdio, on ha avançat que el Departament treballa amb un nou mètode de càlcul dels indicadors que situaria l'Rt d'este dimecres a Catalunya, entre el'1,45 i l'1,50.  Es tracta d'un mètode que es basa en el tests d'antígens i no les PCR i donen una foto més "actualitzada" de la situació.

Pel que fa al risc de rebrot, també puja, 11 punts a les Terres de l'Ebre i se situa en 117, per sobre del de la setmana anterior, quan era de 84. Per altra banda, la taxa de confirmats per PCR o test d'antígens entre el 6 i el 12 de desembre és de 55 per cada 100.000 habitants. La incidència a 14 dies és de 102, pels 128 de la setmana anterior. El 2,68% de les proves que es fan donen positiu.

La regió sanitària de les Terres de l'Ebre acumula, des de l'inici de la pandèmia, 5.274 casos confirmats per PCR o antígens, 26 més que en el balanç anterior, i 5.511 si es tenen en compte la resta de proves.

En aquesta regió han mort 122 persones, les mateixes que en el balanç anterior. Entre el 6 i el 12 de desembre es va notificar dues defuncions, per les cinc de l'interval anterior.

Segons l'últim balanç, hi ha 23 persones ingressades (-6). Entre el 6 i el 12 de desembre hi havia 29 hospitalitzats, pels 31 de l'interval anterior.