La collita d'arròs d'enguany se situa un 2,1% per sota de la mitjana dels últims anys. Una pedregada a principi d'agost –que va afectar 3.000 hectàrees– i la plaga de pugó han provocat la davallada de la collita d'arròs que se situa en 136.747 tones a Catalunya, segons el balanç de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC). La producció d'enguany és lleugerament inferior a la campanya anterior (149.751 tones) i més d'un 11% inferior a la collita màxima de 155.000 tones del 2016. La plaga del pugó ha afectat excepcionalment varietats tardanes i els arrossaires no disposen de cap mitjà efectiu contra ella. Les cooperatives agràries produeixen el 72% del total de l'arròs de Catalunya.
Les fortes precipitacions de principi de setembre a les Terres de l'Ebre van provocar inundacions als camps i van fer perillar la recol·lecció i la maduració final del gra, però les comunitats de regants van actuar de pressa i van evacuar aigua dels camps de conreu, fet que va evitar que la davalla de la producció fos encara "més important".
La superfície de conreu d'arròs a Catalunya es manté "estable" en 20.979 hectàrees, majoritàriament amb varietats de gra rodó i semillarg, tradicionals al país (un 89% de la superfície conreada). La producció d'arròs bomba s'ha reduït enguany un 33,8%, però s'ha compensat amb un increment de la producció d'arròs de gra llarg, una varietat minoritària però que ja ocupa 2.218 de les hectàrees del cultiu.
La plaga del pugó i una pedregada a l'agost frenen la producció d'arròs
La producció d'arròs bomba s'ha reduït enguany un 33,8%
Ara a portada
Publicat el 09 de novembre de 2021 a les 16:18
Actualitzat el 09 de novembre de 2021 a les 16:28
Et pot interessar
-
Societat Aida Boix Grau finalitza una etapa de vuit anys al capdavant del centre d’art Lo Pati a Amposta
-
Societat Expoebre 2025 obre dijous amb ocupació plena i activitats per a tothom
-
Societat El bisbe de Tortosa, des de Roma, demana un relleu continuista per al papa Francesc
-
Societat Instal·len càmeres lectores de matrícules a l'Ampolla