La Ponència Ambiental del Departament de Territori i Sostenibilitat ha desestimat els projectes de centrals eòliques de Murta i Vall de la Torre, a cavall entre la Terra Alta i la Ribera d'Ebre. Promoguts per la multinacional portuguesa EDP Renovables España, la Generalitat argumenta que són inviables, principalment, perquè tindrien efectes "insalvables" sobre espècies de fauna amenaçades i protegides com l'àliga cuabarrada. La mateixa Ponència Ambiental també ha tombat parcialment dos dels set aerogeneradors del projecte d'Empedrats, també promogut per EDP a la mateixa zona i formant un conjunt amb els dos desestimats. El moviment contra la massificació eòlica a la Terra Alta exigeix que no s'autoritzi la totalitat del parc.
El parc de Murtes, amb entre set i nou aerogeneradors, i una potència total de 28 MW s'havia d'ubicar entre els termes municipals de Pinell Brai, a la Terra Alta; Ascó, Benissanet, Miravet i Móra d'Ebre, a la Ribera d'Ebre. En realitat, i segons reconeix la mateixa ponència, és una de les tres centrals del complex que EDP pretenia instal·lar i que compartien la mateixa línia d'evacuació elèctrica, entre d'altres instal·lacions. La Ponència, en este cas, considera que els efectes que tindria la seva implantació sobre l'hàbitat de l'àliga cuabarrada, espècie protegida, resultarien "insalvables".
Un argument similar utilitzar per tombar també l'avantprojecte de Vall de la Torre, entre Móra d'Ebre, Ascó (Ribera d'Ebre) i la Fatarella (Terra Alta). En este cas, EDP pretenia instal·ar cinc aerogeneradors amb una potència total de 20 MW. La Ponència, però, emet informe desfavorable sobre la viabilitat de l'emplaçament per l'existència "d'elements determinants que, ja d'inici, es consideren insalvables per l'afectació de fauna amenaçada".
Per contra, la Generalitat sí que considera, de moment, viable, tot i que prèvia presentació de nous estudis d'impacte ambiental, cinc dels set aerogeneradors de l'avantprojecte d'Empedrats, a Pinell de Brai. L'Ateneu Popular la Pastora ja ha anunciat que treballaran perquè, finalment, es desestimi la central sencera després que s'hagin ja descartat els altres dos projectes relacionats de la mateixa EDP.
La Ponència Ambiental tomba els projectes eòlics de Murta i Vall de la Torre, entre la Terra Alta i la Ribera d'Ebre
El moviment contra la massificació eòlica reclama que es desestimi completament el projecte d'Empedrats
Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 28 d’agost de 2020 a les 13:20
Actualitzat el 28 d’agost de 2020 a les 13:24
Et pot interessar
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició