
Incendi originat per una calçotada sense autorització a Marganell Foto: DAAM-CAR
La norma regula que als terrenys forestals, estiguen o no poblats d'espècies arbòries, i en la franja de 500 metres que els envolta, no es pot encendre foc siga quina siga la finalitat.
Especialment, no es poden cremar restes de poda, forestals, agrícoles o de jardineria, ni marges pròxims a zones forestals, sense una autorització expressa de la Conselleria d'Agricultura.
Tampoc es poden fer focs d'esbarjo i altres relacionats amb l'apicultura; dins de les àrees recreatives i d'acampada i en les parcel·les de les urbanitzacions es podrà fer foc quan s'utilitzen barbacoes d'obra amb mataguspires.
També queda prohibit llançar objectes encesos; tirar escombraries i restes vegetals i industrials de qualsevol tipus que puguen provocar un foc; llançar coets, focs d'artifici i altres artefactes que continguen foc, i utilitzar bufadors o similars en obres realitzades en vies de comunicació que travessen terrenys forestals.