Els assistents van poder escoltar ponents de renom internacional, i també conèixer de prop petits projectes i altres de més repercussió que poden configurar una oferta turística més aproximada als valors que propugna la reserva de la biosfera que als d'un turisme de masses.
"És imprescindible que siguem conscients dels valors i de l'entorn natural del qual gaudim, precisament reconegut per la UNESCO amb la millor marca comercial que podem tindre; per tant, en este fòrum hem volgut reflexionar sobre com podem crear una oferta que ens diferencie d'altres destinacions turístiques", va afirmar l'alcalde, Josep Caparrós.
En la mateixa línia, la regidora de Turisme, Rosa Anglès, va destacar que "l'objectiu és harmonitzar l'evolució del destí de la reserva a través de la relació de les persones a la natura pensant no només amb la promoció sinó amb aquelles qüestions de valor afegit que significa formar-hi part". El ponent que va obrir la jornada va ser Mariano Bueno, un pioner i expert en l'agricultura ecològica, la geobiologia i la bioconstrucció. Més tard, Xavi Salvador i Alessandro Rancati van presentar el projecte de reactivació del mas de Mata-redona.
El pes destacat de la gastronomia
Un dels trets diferenciadors a l'hora d'aplicar els valors de l'ecologisme i les bones pràctiques passa per la gastronomia, per això va tindre un pes molt destacat en el fòrum. Sobre esta qüestió, en una de les conferències es va exposar que l'Ajuntament i el departament d'Agricultura treballen conjuntament en la creació de la marca Eco&Mar per tal que siga reconeguda oficialment, de manera que els restaurants del municipi puguen certificar que els seus menús consten exclusivament de productes agrícoles i ramaders amb el certificat de producció ecològica, i de peix i marisc de la llotja de peix rapitenca, segons va explicar el tècnic del departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, Jesús Gómez.

A migdia, el col·lectiu de cuina va oferir un dinar amb productes ecològics i, a la tarda, Xavier Font, expert en l'àmbit internacional del màrqueting del turisme sostenible, va aportar idees sobre com millorar-ne la competitivitat.