La Ràpita es queda a les portes de ser 'Capital Espanyola de la gastronomia'

Vitòria-Gasteiz s'emporta el premi per davant de la població del Montsià, València i Osca.

Publicat el 18 de desembre de 2013 a les 12:30
El llagostí és un dels elements estrella de la cuina rapitenca Foto: Sofia Cabanes

Vitòria-Gasteiz va ser escollida este dimarts Capital Espanyola de la Gastronomia 2014 per davant de Sant Carles de la Ràpita, València i Osca. Un jurat compost per membres 12 de la Federació Espanyola d'Hostaleria, experts i periodistes especialitzats en gastronomia reunits a Madrid han atorgat per unanimitat el títol a la capital alabesa, que substituirà a Burgos.

La Ràpita, considerada un dels emblemes turístics de les Terres de l'Ebre, es queda així a les portes d'aconseguir este prestigiós premi. Tot i això, el pas pel certamen ja es considera com un "premi" des de la població del Montsià:  "Es difícil competir contra rivals que tenen molt més recursos que nosaltres, potencia mediàtica i també amb estrelles Michelin als seus restaurants. No obstant , hem de fer entendre a la gent de la Ràpita i de les Terres de l’Ebre, que la potencialitat que hem demostrat és immensa i tenim la capacitat suficient per competir amb els millors", assegura el regidor de Turisme rapitenc, Lluís Granero que al mateix temps, destaca que la candidatura "no era només de la Ràpita sinó de les Terres de l'Ebre"i prova d'això ha estat la promoció dels productes gastronpomics ebrencs de"primeríssima qualitat". Un fet que  ls membres del jurat "han tingut molt en compte". 

Granero ha felicitat la ciutat alabesa de Vitòria a qui considera "justa guanyadora" i obre la porta a "col·laborar" amb esta ciutat així com amb les altres candidates durant el 2014. "Per nosaltres pot ser una oportunitat per aprendre i promocionar la gastronomia local. Pot ser molt profitós per a tots els candidats".

En les últimes setmanes Vitòria havia aconseguit sumar més de 10.000 suports per part d'institucions , hostalers i ciutadans per tal d'aconseguir aquesta distinció , que va ser creada el 2011 per la Federació Espanyola d'Hostaleria per tal de promoure la gastronomia com un dels principals atractius per al turisme nacional i internacional.

Vitòria és la tercera ciutat escollida com a Capital Espanyola de la Gastronomia, seguint els passos de Logronyo i Burgos .

El seu secretari del jurat, Pedro Palacios, n'ha destacat de Vitòria «l'indiscutible prestigi i qualitat de la cuina basca, a la qual es ret homenatge amb aquesta elecció» així com el suport a la candidatura d'alguns dels seus màxims representants, com Juan Mari Arzak i la seva filla Elena, Pedro Subijana i Martín Berasategui, entre d'altres.