La restauració avisa que nous tancaments o restriccions poden ser "crítics" en un sector que tanca el 2021 "molt tocat". "És molt important que (les administracions) entenguen que el sector ha estat treballant per la seguretat dels clients i tenir novament tancaments podria ser crític", ha dit a l'ACN Patricia Fernández, responsable del Canal Horeca a Aecoc. L'associació empresarial de distribució de gran consum calcula que només un 30% dels consumidors han recuperat el comportament habitual que tenien a restaurants abans de la covid. Segons l'Aecoc, el sector "s'està reformulant" i digitalitzant i noves restriccions "serien una nova pedra en aquest camí". "Queden 7 de cada 10 consumidors per recuperar", ha dit Fernández.
La principal reticència per anar als restaurants és la por d'encomanar-se la covid-19, seguit de la despesa i l'augment de preus. Per tot plegat, Fernández aposta per anar "reconquerint" els consumidors en els pròxims mesos.
Davant d'un escenari, però, de possibles noves restriccions, la responsable del Canal Horeca ha afirmat que "seria una nova pedra" en el camí de la recuperació. En este sentit, ha comentat que algunes companyies tenen una activitat superior a la del 2019 però ha avisat que "hi ha canvis estructurals que han vingut per a quedar-se".
Ha citat, per exemple, el teletreball, amb un 35% dels treballadors, dels quals un 14% han adoptat permanentment esta opció mentre un 21% només va alguns dies concrets a l'oficina; el turisme, que ha tancat en xifres de fa 18 anys.
Fernández ha recordat que el darrer any ha estat "molt dur" i considera que el sector s'ha sabut adaptar al nou context sanitari i que els restaurants no són el principal focus de contagi. De moment, preveu que el Nadal sigui "molt positiu" tot i que alhora "molt lligat" a les decisions que prenguin els governs respecte possibles noves restriccions.
D'altra banda, la responsable del Canal Horeca a Aecoc ha destacat que en els darrers mesos el canal delivery "ha explotat". "Ha arribat per a quedar-se", ha sentenciat Fernández, que ha dit que el 25% dels consumidors no utilitzen encara aquest canal i, per tant, pronostica que seguirà creixent.
Fernández ha fet aquestes declaracions en la presentació de la segona edició d'Horeca Challenge per part de Damm, Família Torres, Grup Mediapro i PepsiCo.
La restauració avisa que nous tancaments o restriccions podrien ser «crítics» per al sector
Només un 30% dels consumidors han recuperat el consum que feien a restaurants abans de la covid
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 20 de desembre de 2021 a les 18:26
Actualitzat el 20 de desembre de 2021 a les 18:34
Et pot interessar
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa