La situació de sequera a la conca de l'Ebre obliga a reduir l'habitual desembassament de tardor als pantans del tram final del riu.
La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha anunciat que Endesa ha limitat l'alliberament puntual de cabals des del sistema d'embassaments Mequinensa-Riba-roja-Flix previst entre dos quarts de deu del matí i les dotze del migdia d'este dimecres, a una única punta de 1.200 metres cúbics per segon.
Segons la CHE, s'aplica la mateixa crescuda que en el desembassament puntual de maig perquè "l'estiu i el principi de la tardor estan essent secs". L'operació, dos cops a l'any, pretén renaturalitzar el règim de cabals del riu per reduir la presència de macròfits i analitzar la mobilització de sediments.
La sequera obliga, de nou, a reduir el volum del desembassament de tardor al tram final de l'Ebre
Endesa limita l'operació d'aquest dimecres a una punta de 1.200 metres cúbics per segon durant dues hores i mitja
Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 03 de novembre de 2021 a les 13:19
Actualitzat el 03 de novembre de 2021 a les 13:28
Et pot interessar
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició