La tempesta provoca una nova aturada de la central nuclear Vandellòs II

Segons fonts de la central, l'aturada de la planta no ha afectat les persones ni el medi ambient

Publicat el 28 de novembre de 2014 a les 14:02
Actualitzat el 28 de novembre de 2014 a les 14:27

La tormenta ha afectat equips d'instrumentació de Vandellòs II. Foto: ANAV


La central nuclear Vandellòs II ha notificat al Consell de Seguritat Nuclear que a les 6.45 h d'avui s'ha iniciat la seqüència d'aturada de la planta a conseqüència dels efectes de la tempesta de la nit passada.

Segons fonts de Vandellòs II, les condicions meteorològiques han provocat un mal funcionament dels equips d'instrumentació, que no han pogut ser recuperats en els terminis establerts, fet que ha motivat l'aturada de la planta. El CSN ha informat que, d'acord amb les especificacions tècniques de funcionament (ETF), es requerix que estiguen disponibles almenys tres dels quatre canals d'instrumentació de nivell de tanc d'aigua de recàrrega; però, com funcionaven malament dos dels transmissors d'estos canals, el titular ha iniciat la parada de la planta en no poder complir les ETF.

Un cop la instrumentació afectada ha tornat a ser operativa, s'ha tornat a posar en marxa la nuclear. Segons informa l'ANAV, Associació Nuclear Ascó-Vandellòs, "els sistemes de seguretat de la central han actuat correctament i la planta es troba estable, sense que haja afectat les persones o el medi ambient". El succés ha estat classificat provisionalment de nivell 0.

El mes de juliol passat una altra tempesta també va obligar a aturar Vandellòs II.