
Els atractius turístics de la Terra Alta aconseguixen el ple per la Setmana Santa. Foto: Sílvia Berbís
La Terra Alta arriba al 100% d’ocupació turística durant els dies centrals de la Setmana Santa, segons les dades prèvies recollides per l’Observatori Turístic del Consell Comarcal de la Terra Alta. L’ocupació turística a la Terra Alta durant els primers dies de la Setmana Santa (de dilluns 21 de març fins dijous 24) va situar-se entorn al 61%. En canvi, durant la segona meitat de la setmana els establiments ja tenien els dies previs un 96% de reserves tancades.
Destaca durant estos dies la important oferta enoturística que la comarca posa a l’abast dels visitants, amb amplitud d'estades a cellers i recorreguts guiats relacionats amb l’enoturisme i la cultura del vi.
La Via Verda continua sent el principal reclam dels visitants que trien la Terra Alta per fer activitats de lleure en contacte amb la natura.
El Consorci Memorial dels Espais de la Batalla de l'Ebre (COMEBE) oferix un seguit de visites guiades als seus espais amb important demanda fins ara durant esta primera part de la setmana. Una dada important és l’augment de turisme familiar que acudix als espais al llarg de tota la Setmana Santa.
L’esdeveniment més important de la Setmana Santa a la Terra Alta continua sent la representació de La passió de Vilalba dels Arcs, l’obertura de les àmfores de vi i oli i els tastos de vins i olis. També es pot tastar el pa elaborat a l’antic forn del poble, tal com ho feien els jueus durant la Pésaj.
El Mercat d’Artesania i Productes Típics és una aposta molt important per a tindre una visió integral de tot el territori: gastronomia, cultura, art o patrimoni.
D’esta manera, la Terra Alta se situa com a destí turístic de referència durant esta època de l’any amb una oferta d’activitats força diversa que s’adapta cada cop més a les demandes i les necessitats dels visitants.