El Consell Comarcal de la Terra Alta ha activat este dilluns una borsa de treball "exclusiva" per al sector agrícola i ramader de la comarca. Funcionarà en paral·lel a la genèrica, que gestiona l'àrea de Joventut, i es coordinarà des de l'àrea d'Empresa.
També s'obrirà als joves interessats en les ofertes que s'hi publiquen a través del dispositiu d'ocupació juvenil i el d'inserció del programa Treball a les 7 Comarques. Els sectors de la pagesia i la ramaderia s'havien mostrat preocupats per la falta de personal per poder executar, "en condicions i de manera imminent", les activitats agrícoles per a les quals es contractaven temporers de fora i que es poden suplir, amb esta eina, amb persones a l'atur per la crisi de la covid-19.
La nova borsa de treball seguirà les normes de confinament, intentant reduir el nombre de desplaçament de persones que vinguin a treballar de fora de Terra Alta. Per optar a les ofertes de feina que vagin incorporant pagesos i ramaders no cal aportar cap currículum. S'hi hauran d'especificar-hi dades que poden ser interessants per a la feina que s'hagi de desenvolupar en aquests sectors.
El Consell Comarcal traslladarà als pagesos i ramaders les dades de les persones interessades i decidiran a qui contracten. També s'encarregaran de la contractació laboral i a través del sindicat que els representi o de la gestoria amb qui treballin, duran a terme els tràmits legals contractuals. L'ens comarcal aconsella que se segueixi el conveni del camp i es faci cas en tot moment de les instruccions que marqui el Procicat a les feines i les mesures de seguretat que cal tenir en compte.
Les persones que tinguen dificultats o no disposen dels coneixements digitals necessaris per accedir a esta borsa de treball es poden posar en contacte amb el Consell Comarcal de la Terra Alta de manera telefònica.
La Terra Alta crea una borsa de treball per al sector agrícola i ramader
L'eina vol oferir sortides laborals a les persones que s'han quedat a l'atur per la crisi del coronavirus

- Un grup de temporers treballant a la darrera collita de la fruita -
- ACN
Ara a portada
Publicat el 20 d’abril de 2020 a les 13:32
Actualitzat el 20 d’abril de 2020 a les 14:11
Et pot interessar
-
Societat Instal·len càmeres lectores de matrícules a l'Ampolla
-
Societat L'Hospital Comarcal d'Amposta, pioner en cirurgia ginecològica avançada sense cicatrius
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents