Cal un canvi urgent del model turístic. Esta és la crida que fa la revista Descobrir Catalunya juntament amb les principals entitats de turisme rural i agents turístics d’arreu del país en un Manifest on demanen que s’aprofiten els aprenentatges que ha deixat la pandèmia per avançar cap a un nou model de turisme basat en la sostenibilitat. Des que es va fer públic a finals de l’any passat diverses institucions s’han sumat al Manifest; la darrera és el Consell Comarcal de la Terra Alta, que recentment ha aprovat la seva adhesió a la iniciativa.
El Manifest ja compta amb més de 2.500 signants i demana que es plantegi amb urgència el debat sobre el model turístic ara que han aflorat les contradiccions d’un sistema basat en el turisme internacional de masses. Concretament, demanen que s’adopten cinc mesures molt bàsiques: aplicar criteris de sostenibilitat, promoure estratègicament el turisme de proximitat, millorar la qualitat de l’oferta turística i l’ocupació que genera, ordenar l’activitat per combatre la massificació i, finalment, crear una taula unitària de tots els agents implicats per coordinar les polítiques de turisme.
La consellera comarcal de Turisme, M. Assumpció Anguera, ha expressat que és molt important a nivell comarcal l’adhesió al manifest basat en un turisme sostenible i de proximitat. “Necessitem unes infraestructures adequades així com les comunicacions, perquè tothom es pugui sentir com a casa i tornin a repetir l’experiència. Per això, és fonamental la implicació de tots els agents comarcals, tant públics com privats, per treballar tots plegats”.
Amb esta decisió, el Consell Comarcal de la Terra Alta se suma a altres institucions que ja s’han posicionat a favor d’un canvi de model turístic, com els Consells Comarcals del Bages, de l’Alt Urgell, de la Conca de Barberà, la Segarra, l’Anoia i el Priorat, entre d’altres. El Manifest íntegre es pot llegir a la pàgina web manifest.descobrir.cat, així com el llistat complet d’impulsors i adherits.
La Terra Alta s’adherix al Manifest Descobrir per un nou model de turisme al servei del país
Amb esta decisió, el Consell Comarcal de la Terra Alta se suma a altres institucions que ja s’han posicionat a favor d’un canvi de model turístic

- Imatge de -
- Consell Comarcal de la Terra Alta
Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 01 de juliol de 2021 a les 17:12
Actualitzat el 01 de juliol de 2021 a les 21:44
Et pot interessar
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa