El model econòmic global és altament consumidor de recursos i això a mig i llarg termini tindrà uns efectes devastadors per al planeta tant pel que fa a l’esgotament de matèries primeres com pel que fa a la generació de residus que el medi ambient té dificultats per assimilar. El benestar de les generacions futures depèn d’un canvi de model que permeta assolir un decoupling (desacoblament) entre creixement econòmic i consum de recursos naturals. Este canvi de model és el que proposa el concepte d’economia circular i serà el tema que centrarà la XX Trobada d’Economia de les Terres de l’Ebre.
Organitzada pel Departament d’Economia de la Facultat d’Economia i Empresa de la URV i la Càtedra d’Economia Local i Regional (CELiR) de la URV, esta trobada es celebrarà el proper 19 d’abril de les 11 a les 13 hores a l’Aula Magna del campus Terres de l’Ebre.
Hi haurà una conferència central a càrrec de la directora executiva de la Fundación Economia Circular, Anabel Rodríguez, i tot seguit una taula rodona d’experiències reals d’economia circular, en la qual s’exposaran algunes experiències ebrenques en economia circular. Així intervindrà Joan Antoni Blanch, ecodissenyador tortosí; Julio Rodríguez responsable de R+D+I i Sostenibilitat. CENFIM—clúster del moble i centre d’innovació en hàbitat de la Sénia; Margarida Wessels, fundadora de La Segona Volta, una associació sense ànim de lucre que té com objectiu la recuperació d’objectes que no s’utilitzen; i Oriol Guimerà, director d’Estratègia de l’Escola Design d’IED de Barcelona.
“Creiem que és interessant poder aportar coneixement sobre un tema que ens afecta a tots i més aquí que les Terres de l’Ebre han estat declarades Reserva de la Biosfera per la Unesco”, assenyala Xavier Farré, sotsdirector del campus Terres de l’Ebre i coordinador de la trobada. “L’objectiu és parlar de sostenibilitat socioambiental, de polítiques, de previsió de futur i del comportament de les empreses i els agents socioeconòmics envers aquest tema”, afegeix.
La XX Trobada d'Economia de les Terres de l'Ebre abordarà l'economia circular
Organitzada pel Departament d’Economia de la URV i la CELiR es celebrarà el dimecres 19 d’abril a l’Aula Magna del campus Terres de l’Ebre
Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 11 d’abril de 2017 a les 12:14
Actualitzat el 11 d’abril de 2017 a les 12:25
Et pot interessar
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició