La Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Alcanar ha aprovat esta setmana les bases reguladores d'un nou ajut que pretén pal·liar els efectes econòmics de la Covid-19 i que va destinat a autònoms, pimes i entitats sense ànim de lucre que siguen titulars d'una activitat econòmica establerta a Alcanar.
En concret, estes subvencions tenen assignada una partida de 60.000 euros. L’objectiu és atorgar ajudes equivalents a les despeses generades en concepte de taxa per la recollida d'escombraries i d'impost sobre vehicles de tracció mecànica, durant els períodes en què les activitats i els serveis no essencials del municipi s'hagen aturat a conseqüència de les mesures decretades pel Govern de l'Estat espanyol i la Generalitat de Catalunya.
Joan Roig, alcalde d'Alcanar, explica que "l'equip de govern va adquirir aquest compromís a principis de la pandèmia. Després d'haver-ho treballat a fons, hem activat aquesta línia d'ajuts amb una quantitat econòmica important per a donar un cop de mà als empresaris del municipi”.
El procediment de concessió d'aquestes subvencions es tramita en règim de concurrència no competitiva. Per tant, totes les empreses que es presenten a la convocatòria i complisquen els requisits rebran un ajut proporcional, tenint en compte els criteris i el procediment de concessió. Transcorregut el període d'exposició pública, l'Ajuntament publicarà la convocatòria, que inclourà els requisits i terminis, i també posarà a disposició dels empresaris els diferents formularis.
"Aquesta línia d'ajuts se suma a altres mesures fiscals que ja va aplicar l'Ajuntament durant el confinament i les etapes posteriors", recorda el batle.
De fet, aquest estiu la Regidoria d’Economia i Hisenda va modificar diverses ordenances per a garantir que la taxa per l'ocupació de terrenys d'ús públic amb taules quedés sense efecte des de l'estat d'alarma fins a finals d'any, per tal de no generar cap despesa als empresaris. I al maig, després del confinament, l'Ajuntament va habilitar més espais als carrers per a que els establiments del municipi poguessen ampliar o incorporar noves terrasses, i garantir així la màxima ocupació sense cap cost afegit.
L’Ajuntament d’Alcanar activa una línia d’ajuts de 60.000 euros per a empreses que han tancat
S’atorgaran ajudes equivalents a les despeses generades en concepte de taxa per la recollida d’escombraries i d’impost sobre vehicles de tracció mecànica

Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 30 d’octubre de 2020 a les 17:56
Actualitzat el 30 d’octubre de 2020 a les 18:05
Et pot interessar
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició