L'Ajuntament d'Amposta expedienta Hife per saltar-se serveis de bus

Reclama a l'empresa que li retorne 3.900 euros pels serveis que, segons denuncia, va dixar de cobrir durant 18 dissabtes a la nit entre el centre de la ciutat i la zona lúdica de Tosses | També anuncia una sanció

Publicat el 10 de març de 2014 a les 18:40
L’alcalde d’Amposta, Manel Ferré, ha anunciat avui que l’Ajuntament obrirà un expedient a l’empresa Hife, que presta el servei de bus urbà a la ciutat d’Amposta, per no haver fet tots els trajectes establerts a l’adjudicació. En concret, l’Ajuntament ha informat avui haver detectat a través d’una denúncia ciutadana que els trajectes del bus urbà corresponents a la Línia 2, que lliguen el centre de la ciutat amb la zona lúdica de Tosses, no s’han fet al llarg de 18 nits de dissabtes. L’alcalde ha explicat que l’Ajuntament va actuar immediatament en el moment de conèixer la denúncia i va demanar les explicacions corresponents a l’empresa adjudicatària.

L’empresa Hife, segons afirma l’Ajuntament en una nota de premsa hauria reconegut la incidència, que hauria justificat com un “problema d’organització interna”. La línia 2 va estar fora de funcionament durant 15 dissabtes entre les 12 i les 7 de la matinada al 2013 i 3 dissabtes d’enguany, coincidint, en la major part, segons l’Ajuntament, amb els dies en què la discoteca de la zona lúdica estava tancada i hi havia menys usuaris. L’alcalde, però, sosté que “independentment del nombre d’usuaris el servei s’havia de prestar, de manera que ja s’ha obert un expedient per recopilar tota la informació al respecte”. Un cop completat este expedient informatiu, que instruix la Policia Local, se n’obrirà un de sancionador ja que, segons l’Ajuntament apel·lant a les bases de l’adjudicació, l’empresa hauria incorregut en una falta greu. L’objectiu, ha explicat Ferré en el decurs d’una roda de premsa acompanyat del regidor Josep Garriga, és “recuperar tots els diners que hem estat pagant sense que es fes el servei, amb interessos, i també demanar danys i perjudicis”.

El Consistori calcula que l’empresa ha de retornar uns 3.900 euros pels 18 dies en que no ha prestat el servei, a banda dels interessos. Pel que fa a la sanció establerta seria de 600 euros, tot i que l’instructor de l’expedient haurà de concretar si esta quantitat seria pel total de l’incompliment o per cada dia.