L'Ajuntament d'Amposta ha tancat el pressupost del 2016 amb un romanent de tresoreria de 6 milions d'euros i un superàvit de 4 milions d'euros. Estos resultats permeten al consistori una capacitat de finançament de 3,6 milions d'euros. Uns diners que, tal i com ha explicat l'alcalde ampostí, Adam Tomàs, es destinaran a inversions financerament sostenibles. Tomàs ha avançat que segurament s'invertiran en obres financerament sostenibles d'acord amb la Llei estatal d'estabilitat pressupostària com "la segona fase de l'enllumenat, que són uns 900.000 euros, pluvials, una bossa d'asfalt o la renovació del clavegueram del Grau i les Quintanes".
Una altra dada significativa del tancament pressupostari de l'any és la ràtio d'endeutament, que se situa al 43%, quan l'any passat esta xifra era del 54%. "L'endeutament, però, no ens preocupa, perquè tenim molt marge fins al 120% que permet la llei". Sobre el superàvit, l'alcalde ha assenyalat que "tenir-lo és una anormalitat, el tenim perquè ens obliga l'Estat". "Nosaltres no volem superàvit, volem posar diners al carrer", ha afegit. "Hem aconseguit posar al carrer més diners, ja que s'han incrementat les subvencions i ajuts i s'han fet més inversions", ha afegit Tomàs.
El batlle també s'ha mostrat satisfet amb la dinàmica que viu l'economia i el mercat laboral d'Amposta. "S'estan començant a notar les polítiques d'ocupació que estem impulsant, ja que ha baixat l'atur i esta baixada és superior a la mitjana de Catalunya", ha comentat Tomàs, "i ja tenim les primeres empreses interessades en les ajudes a la contractació".
Bases reguladores dels ajuts als perceptors de rendes baixes
Al ple d'este dilluns també ha passat a aprovació la modificació de les bases reguladores dels ajuts als perceptors de rendes baixes i amb famílies amb fills a càrrec. L'alcalde ha explicat que al 2016 es va esgotar la partida per estos ajuts i unes 200 persones es van quedar fora de la prestació. "Les bases, tal i com estaven fins ara, deien que quan s'acaba la partida, s'acaba, però nosaltres pensem que això és injust perquè si una persona hi té dret, no es pot quedar fora", ha assenyalat Tomàs. "Ara, portarem a aprovació que els que es van quedar sense al 2016, puguen cobrar l'ajuda del 2016 i també la del 2017", ha conclòs.
L'Ajuntament d'Amposta tanca l'exercici de 2016 amb un romanent de tresoreria de 6 milions
El govern municipal destinarà els 4 milions de superàvit a obres de renovació del clavegueram, pluvials o enllumenat
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 27 de febrer de 2017 a les 16:33
Actualitzat el 27 de febrer de 2017 a les 20:08
Et pot interessar
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa