L’Ajuntament de Deltebre inicia l’adequació de les voreres i supressió de barreres arquitectòniques

L'alcalde de Deltebre, Lluís Soler, remarca que les obres han de “facilitar la mobilitat i l’accessibilitat en els diferents carrers de Deltebre que conformen l’arteria vertebral del municipi”

  • Obres d’una nova fase d’adequació de les voreres de Deltebre -
Publicat el 21 d’octubre de 2022 a les 12:22
Actualitzat el 21 d’octubre de 2022 a les 12:29
Esta setmana s’han iniciat les obres d’una nova fase d’adequació de les voreres del municipi. Serà aquesta la cinquena fase que es realitza en els darrers anys amb l’objectiu, com ha remarcat l’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, de “facilitar la mobilitat i l’accessibilitat en els diferents carrers de Deltebre que conformen l’arteria vertebral del municipi”.

Esta actuació, que té un cost econòmic que supera els 235.000 €, permetrà adequar fins a 32 passos de vianants suprimint les barreres arquitectòniques, arranjar 2.775 m2 de vorera amb la instal·lació de panots i, al mateix temps, construir-ne 879 m2 de nova. Aquestes xifres se sumen a les de la resta de fases. En aquest sentit, Soler ha explicat que “en els darrers anys hem arranjat més de 10 quilòmetres de voreres i també hem construït més d’1 quilòmetre de nova vorera, més enllà d’actuar en 374 passos de vianants per suprimir les barreres arquitectòniques i facilitar el pas de les persones amb mobilitat i reduïda”.

D’esta manera, amb la cinquena fase, i sense comptar els arranjaments inclosos en el marc d’altres projectes, l’Ajuntament de Deltebre haurà invertit al voltant d’.1.000.000 € per a l’adequació de voreres. Amb la globalitat dels projectes, la inversió en adequació de voreres supera el milió i mig d’euros. Segons Soler, això ens permet projectar “un Deltebre més amable i que possibiliti que la ciutadania es pugui desplaçar caminant pels diferents carrers del nucli urbà”.

La fase que tot just s’ha iniciat avui també projecta millores a la mobilitat, com és el cas de la construcció d’una illa entre l’encreuament del carrer Havana i del carrer Comerç per facilitar el trànsit en una de les zones de més afluència. L’actuació s’executarà durant els vinents mesos en una quinzena de carrers: Amposta, Reis Catòlics, Mestre Fèlix Gràcia, Segre, Poeta Rafael Albertí, Aube, Tortosa, Aragó, Germans Carsi, Havana, Sant Miquel, Carles Itarte, Sant Jaume i a les avingudes Catalunya i Generalitat. Soler ha conclòs afirmant que aquesta cinquena fase dona continuïtat a la resta d’actuacions que s’han efectuat en els darrers anys en aquests mateixos i en altres carrers del nucli de Deltebre.