L’Ajuntament de la Ràpita ha aconseguit la cessió gratuïta de l’antic edifici de les Duanes per un termini de 50 anys. Este dilluns, l’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, ha signat el conveni de cessió amb la delegada del Ministeri d’Hisenda a Tarragona, Ana Yago. Amb esta cessió, la Ràpita guanya un nou espai que es podrà dedicar a equipaments públics i dependències municipals en ple centre de la població.
L’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, s’ha mostrat molt satisfet perquè d’esta manera culmina un procés administratiu engegat al 2017 per aconseguir del govern espanyol la cessió de l’edifici, però que en realitat es remunta més enrere. “És una satisfacció haver aconseguit finalment la cessió de l’edifici de les duanes tenint en compte que és una reclamació de l’Ajuntament de fa 30 anys”, ha explicat Caparrós. “D’esta manera, un edifici emblemàtic del centre del poble passarà tenir un ús en benefici dels rapitencs i rapitenques”.
El Govern Municipal ha començat a treballar ja en l’elaboració del projecte d’un nou Centre d’Emprenedoria i Espai Coworking que es preveu ubicar a l’antiga Duana. A més a més, està previst reubicar també l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament. L’edifici té més 370 m2 de superfície, repartides entre una planta baixa i dos pisos superiors, amb oficines i despatxos.
L’immoble situat al número 48 de la Plaça Carles III data de meitat del segle passat i era propietat del Ministeri de Foment. En deixar d’utilitzar-se, va passar a dependre del Ministeri d’Hisenda. A més de la seua excepcional ubicació, cal destacar la façana neoclàssica de l’edifici, que compta amb una protecció especial que obliga a la seua conservació.
L'Ajuntament de la Ràpita aconsegueix la cessió gratuïta de l'antic edifici de les Duanes
El Govern Municipal preveu ubicar un nou espai dedicat a l’emprenedoria i oficines de Coworking
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 08 d’octubre de 2019 a les 09:53
Actualitzat el 08 d’octubre de 2019 a les 10:07
Et pot interessar
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa