L'Ametlla de Mar serà un dels cinc municipis de l'estat espanyol on, el 30 d'octubre, simultàniament, es faran unes carreres solidàries "de zombis" que Greenpeace ha batejat com la 'Nuclear Running Dead'. Voluntaris de l'organització, caracteritzats de morts vivents, han informat este divendres els veïns de l'Ametlla de Mar d'esta iniciativa esportiva i festiva programada a l'entorn de les centrals nuclears espanyoles. Es pot participar en dos categories, en la cursa de 4 quilòmetres i en la de 10 quilòmetres. A més de donar visibilitat i criticar que l'energia nuclear "està més morta que viva", es destinarà part de la recaptació de les inscripcions per a una entitat que acull, durant els estius, nens de la zona d'Ucraïna de Txernòbil, afectada per l'accident nuclear de 1986.
La inscripció d'esta divertida i reivindicativa cursa de zombis de Greenpeace costa la quantitat simbòlica de 5 euros dels quals, 1 euro es destinarà a l'associació Chernobil Elkartea, la qual, des de 1995, treballa per al benestar de nens i nens que continuen patint les conseqüències del desastre nuclear de la zona ucraïnesa.
A més de la carrera de l'Ametlla de Mar, que es fa en un enclavament proper a les nuclears d'Ascó i la de Vandellòs, també es faran curses a Miranda de Ebro (Burgos), prop de la nuclear de Santa Maria de Garoña; a Trujillo (Càceres), prop d'Almaraz; a Gàrgoles de Abajo (Guadalajara), prop de la central de Trillo; i a València, per la nuclear de Cofrentes.
L'Ametlla de Mar acollirà una de les cinc carreres solidàries «de zombis» organitzades per Greenpeace
Es tracta d'una iniciativa esportiva festiva contra les nuclears i per recaptar fons per als nens de la zona ucraïnesa de Txernòbil
Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 30 de setembre de 2016 a les 18:41
Actualitzat el 30 de setembre de 2016 a les 18:52
Et pot interessar
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició