L'atur registrat a les Terres de l'Ebre i al Camp de Tarragona s'ha reduït en 2.643 persones al juliol, un 4,53% menys que el mes anterior, segons les dades que ha donat a conèixer el Ministeri de Treball. Així, la xifra de desocupats se situa en 55.673 persones a la demarcació, dels quals 24.273 són homes i 31.400 són dones. Actualment hi ha 14.898 persones aturades més que fa un any, la qual cosa representa un increment del 36,54% respecte el juliol del 2019. Per sectors, el de serveis registra un descens de 2.421 desocupats respecte al juny, la construcció té 184 aturats menys i la indústria 247 menys, mentre que l'agricultura n'ha sumat 163.
La immensa majoria dels desocupats al territori pertanyen al sector serveis, un dels més tocats per l'estat d'alarma per la covid-19 -perquè és on hi ha comerç i hostaleria. De les 55.673 persones aturades, prop de 39.600 són del sector serveis.
L'afiliació a la Seguretat Social al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre ha repuntat al juliol en 9.942 persones, un 3,33% més que el mes anterior, la qual cosa situa el nombre d'afiliats en 308.053. Respecte fa un any, però, les dades reflecteixen que al juliol hi havia 21.289 afiliats menys, una caiguda del 6,46%.
Al juliol la contractació ha crescut un 54,81% a la demarcació respecte el juny i s'han registrat 29.523 contractes nous, dels quals 26.752 corresponen a contractes temporals i 2.771 a indefinits. Tot i això, la contractació registra una caiguda del 18,38% respecte fa un any, amb 6.648 contractes menys que el juliol del 2019.
L'atur cau en 2.643 persones al juliol a les Terres de l'Ebre i al Camp de Tarragona
Respecte al mateix mes de l'any passat hi ha un 36,54% més d'aturats
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 04 d’agost de 2020 a les 10:21
Actualitzat el 04 d’agost de 2020 a les 10:28
Et pot interessar
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients