Hem pogut veure exemplars de cigonyes blanques (Ciconia ciconia) a l'Illa de Mar, al municipi de l'Ampolla i també a la part dreta del Delta, concretament a la Finca de Xapa, al terme municipal d'Amposta. A les imatges trobem un exemplar d'este ocell menjant rostoll en un arrossar, i també un grup de cigonyes als arrossars de la finca de l'Illa de Mar, al costat dels Filtres Verds, al Goleró.
Les cigonyes que trobem al Delta actualment són animals hivernants que arriben al territori ebrenc sobre el mes de novembre i s'estan fins al febrer, ha explicat l'ornitòleg Manolo Sánchez. D'altra banda, les cigonyes blanques també visiten el Delta com a aus de pas. "Ho fan durant dos períodes a l'any, en el període pre-nupcial, és a dir, abans de reproduir-se, que correspon des de finals de febrer fins al maig, i durant el període post-nupcial, que comprèn des de finals d'agost fins al setembre o octubre", afegix.
Tot i això, "s'han detectat dos exemplars d'esta espècie que han estat durant tot l'estiu passat al Delta de l'Ebre i encara es troben aquí, és un fet insòlit, ja que és un període on les cigonyes blanques abandonen el Delta", comenta Sánchez. "Haurem d'estar atents si este estiu torna a passar el mateix".

Exemplar de cigonya blanca menjant en el rostoll d'un arrossar. Foto: Cinto Gavaldá

Un grup de cigonyes blanques en un arrossar de la finca de l'Illa de Mar, al terme municipal de l'Ampolla. Foto: Salvador Cabrera