Un any més, el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) i l'Ajuntament d'Alcanar, organitzen les Jornades Citrícoles d'Alcanar, un referent en el món de la citricultura, que arriben a la vint-i-setena edició.
A causa de la situació generada per la Covid-19, en aquesta edició aquestes trobades tècniques es faran totalment en línia, entre el 16 i el 20 de novembre. "A través d'un seminari web diari, els assistents podran escoltar en directe les diferents xarrades i també podran interactuar amb la persona ponent", explica Jordi Monfort, regidor d'Agricultura de l'Ajuntament d'Alcanar.
A més, enguany s'oferiran cinc ponències, una per dia, a partir de les 19.30 h. Per tal de poder tenir accés a les sessions, és obligatori inscriure-s’hi prèviament de manera digital a cada sessió, a través de l'enllaç que es troba a l'apartat d'inscripcions. Les persones inscrites rebran un correu amb un enllaç per a accedir a l'aula virtual, des d'on podran seguir les sessions.
En paraules del delegat institucional de l'IRTA a les Terres de l'Ebre, José Miguel Campos, les jornades "inclouen ponències de caràcter més tècnic, altres amb aproximacions a les darreres normatives i també enfocaments més disruptius, sempre amb l'objectiu d'actuar com un fòrum de debat per a la pagesia del territori".
Com en les anteriors edicions, es combinaran les temàtiques de més actualitat, com el Pla d'acció per a mitigar l'impacte del cotonet Delottococcus aberiae –una de les principals amenaces dels nostres cítirics–, l'adaptació de noves varietats de taronja a les Terres de l'Ebre o la gestió per a una correcta fertilització en cítrics, amb altres temes del món de la citricultura, sempre exposats per experts de prestigi.
"El context actual ens ha portat a dibuixar nous horitzons cap a una agricultura més sostenible que hem de saber aprofitar per a ser més competitius", recorda Rosabel Arbó, cap de l'Oficina Comarcal del Departament d'Agricultura al Montsià.
Entre altres ponents, el doctor Manuel Agustí, catedràtic de Producció Vegetal de la Universitat Politècnica de València, a través de la ponència "La clementina de Nules: característiques i gestió del seu cultiu", farà un repàs de l'evolució del conreu de la mandarina més emblemàtica de les Terres Ebre.
D'altra banda, Joan Girona, investigador de l'IRTA sobre l’ús eficient de l'aigua, abordarà el repte de l'agricultura sostenible per a alimentar la humanitat i sobre què es pot fer des de les Terres de l'Ebre.
Les Jornades Citrícoles d’Alcanar s'adapten a la situació generada per la Covid-19
L'Ajuntament d'Alcanar, organitzen les Jornades Citrícoles d'Alcanar, un referent en el món de la citricultura, que arriben a la vint-i-setena edició

Ara a portada
-
Societat «És el primer cop que m'he sentit tan desconnectada»: testimonis ebrencs de l'apagada Xavi Llambrich
-
Successos En estat greu una parella intoxicada pels gasos d'un grup electrogen a Poble Nou del Delta
-
Societat Catalunya recupera la normalitat a la xarxa elèctrica i Rodalies torna parcialment Lluís Girona Boffi
-
-
Publicat el 09 de novembre de 2020 a les 18:34
Actualitzat el 09 de novembre de 2020 a les 18:45
Et pot interessar
-
Societat El dipòsits reguladors han permés subministrar l'aigua del CAT tot i l'apagada
-
Societat ANAV treballa per reconnectar Ascó I i Vandellòs II
-
Societat Un incendi arrasa part de la Cooperativa Agrícola de Santa Bàrbara
-
Societat L’Aldea dona suport a 400 passatgers afectats per l'apagada elèctrica