L’ànima mater de les Jornades, Joana Serret, destacava que l’esdeveniment "és una festa anual al voltant del llibre per ensenyar i demostrar que sota el marc de la literatura es poden englobar activitats tan diverses com la música, recitals poètics, teatre o fins i tot fotografia, gastronomia i turisme", paraules que complementava dient que "estar a una biblioteca ens facilita fer un seguiment de les novetats, sobretot dels autors i autores ebrencs, i donem suport a les noves veus literàries i els autors i les obres lligades a les Terres de l’Ebre".
Des de l’àrea de Turisme, la tècnica Eva Bernad deia que "és un privilegi compartir les Jornades de les Lletres Ebrenques. Hem buscat un denominador comú i ens hem trobat no només en una ruta literària, sinó també en la gastronomia". De la mà de l’Oficina de Turisme, i coincidint amb el 120 aniversari de Sebastià Juan Arbó, s’ha programat una ruta literària pels llocs on va viure i escriure l’escriptor, a càrrec d’Helena Herranz i Joan Antoni Forcadell, el 22 d’octubre. A banda, el 21 tindrà lloc una taula rodona sobre gastronomia i turisme amb creadors de contingut, l’escola de gastronomia Escribà Academy i autores i autors que escriuen sobre menjar.
L’acte inaugural serà divendres, 20 d’octubre a partir de les 19 hores, amb Literatura del tu a càrrec de Iolanda Batallé, professora, periodista, editora i escriptora, i exdirectora de l’Institut Ramon Llull i actual directora de la Llibreria Ona.
Activitats per a tots els públics
Les Jornades de les Lletres Ebrenques començaran este dilluns a la tarda amb l’activitat Versos de boira i aigua, un recorregut per l’obra poètica de Josep Vallverdú en el marc del centenari del seu naixement, un acte que compta amb el suport del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya.
La resta d’activitat no s’iniciarà fins al dia 16, quan es podrà gaudir de la història de la ballarina ebrenca Anna M. Bel, amb la col·laboració de l’Escola de Dansa Maria Lozano, i de la trobada del col·lectiu Di-llums d’Arts al Forn. Dimarts hi haurà una taula sobre memòria històrica conduïda per l’escriptora i directora del COMEBE, Cinta Farnós, i dimecres un recital poètic amb diferents autors, mentre que dijous s’ha preparat un espectacle sobre el rector de Vallfogona.
La resta d’activitat no s’iniciarà fins al dia 16, quan es podrà gaudir de la història de la ballarina ebrenca Anna M. Bel, amb la col·laboració de l’Escola de Dansa Maria Lozano, i de la trobada del col·lectiu Di-llums d’Arts al Forn. Dimarts hi haurà una taula sobre memòria històrica conduïda per l’escriptora i directora del COMEBE, Cinta Farnós, i dimecres un recital poètic amb diferents autors, mentre que dijous s’ha preparat un espectacle sobre el rector de Vallfogona.
El gruix important de les Jornades serà a partir de divendres on, a més de la inauguració amb Iolanda Batallé, s’ha programat, de divendres a diumenge, el lliurament del Premi Mèrit de les Lletres Ebrenques, un espectacle del cantautor Èric Vinaixa, una exposició de dones ebrenques inspirada en la poesia de Zoraida Burgos, una taula rodona sobre Crims literaris, una activitat infantil sobre el famós gos Rovelló o una conferència sobre escriptura creativa.
Totes les activitats són obertes i gratuïtes i es realitzaran a l’Espai Km 0 de l’Oficina de Turisme d’Amposta.