Les llibreries ebrenques aposten per la plataforma Bookshop

La 2 de Viladrich, l'Espai Cultural Guaix i La Romàntica s'han sumat a la plataforma de venda de llibres en línia

  • La Romàntica, a Amposta, una de les llibreries ebrenques que ha confiat en Bookshop. -
Publicat el 16 d’abril de 2021 a les 11:15
Actualitzat el 16 d’abril de 2021 a les 11:16
Una plataforma de venda de llibres en línia que actua com a front perquè les petites llibreries puguin fer front a gegants com Amazon. Sota este concepte ha nascut, esta setmana, la pàgina web Bookshop.org, un espai al qual ja li han fet confiança una seixantena de llibreries catalanes, entre les quals trobem les ebrenques La Romàntica i l'Espai Cultural Guaix, a Amposta, i La 2 de Viladrich, de Tortosa.

"En estos moments és d'obligatorietat estar a Internet, així que és clau que entre totes les llibreries de proximitat fem força contra les grans plataformes", explicava la llibretera de La Romàntica, Helena Herranz, afegint que "ara mateix no tenim recursos per crear una pàgina web i una plataforma de venda pròpies, així que vam veure en Bookshop un bon principi". Per la seva banda, Vanessa Bargalló, de l'Espai Cultural Guaix i La 2 de Viladrich, reblava que, tot i tenir pàgina web pròpia, "com més sortida tinguem al món digital, millor per a nosaltres". Bargalló posava sobre la taula també l'enorme competència digital que hi ha en el sector del llibre, tot i que, segons deia, "una de les coses bones que tenim és que la majoria de llibres tenen el mateix preu a Amazon que aquí, pel qual agraïm a tothom qui ens segueix fent confiança".

A través de Bookshop, el lector pot comprar llibres a través de qualsevol dispositiu mòbil o ordinador per rebre'l a casa. El preu: ajustat i fixe, del qual els llibreters se'n queden un 25% aproximadament. A més, les llibreries afiliades poden crear els seus propis espais dins la plataforma per recomanar llibres o fer llistes per a cada ocasió. 

Sota el l'emblema "Dona suport a les llibreries de proximitat. Compra en línia a Bookshop.org", la plataforma convida a escollir una llibreria i començar la compra per Internet. Tot i que va néixer a principis de l'any passat als Estats Units, Bookshop va agafar força durant la pandèmia, arribant este dilluns arreu de l'Estat, on ja compta amb més de 200 llibreries adherides, de la mà de la llibreria La Memòria de Barcelona.