El diumenge 16 de febrer la Plataforma Trens Dignes torna a les mobilitzavions per reivindicar, un cop més, millores en el servei ferroviari.
Amb el lema ‘Ni un tren menys’, l’acció, convocada a les 11 del matí a l’Estació de l’Aldea denúncia el desmantellament de serveis al territori des de la posada en marxa de la variant de Vandellòs el passat 13 de gener: “Malgrat les promeses de millora del servei, l’arribada de la nova infraestructura no ha suposat cap avenç substancial, ans al contrari”, denuncia la plataforma. Així, s’han perdut freqüències i s’ha eliminat el servei d’Euromed (aconseguit el 2016). “Només l’arribada d’un tren Avant ha intentat maquillar l’evident manca de respecte cap a la ciutadania de les Terres de l’Ebre”, lamenta Trens Dignes.
Per tot plegat, la plataforma convoca de nou a la ciutadania i agents institucionals del territori. De fet, esta mobilització s’havia de realitzar al mes de gener, però a causa del temporal Glòria es va suspendre.
Trens Dignes denuncia que no hi ha cap nova freqüència de regionals a la línia R16. Continuen existint 20 trajectes al dia entre Tortosa i Barcelona (10 per sentit) i amb franges horàries amb buits de fins a dos hores i quart a l’Aldea i Tortosa, que augmenten a sis hores a l’estació d’Ulldecona, que es queda amb les 8 freqüències de regionals que tenia. Tampoc l’R15 veu millorada la seua oferta de serveis i té buits de fins a 4 hores sense cap tren.
Pel que fa a la connexió amb el País Valencià, des de l’Estació Central de l’Ebre (l’Aldea-Amposta-Tortosa) continua havent-hi el mateix número de trens, 20 al dia (10 per sentit): 4 regionals i 6 talgo.
“Amb la nova proposta d’horaris, cap tren no recupera el temps de trajecte del 2016, any en que es van començar a aplicar els horaris trampa que incorporen oficialment els retards. S’inaugura una infraestructura del segle XXI per a tindre horaris del segle XX”, denuncia Trens Dignes.
A més l’Estació Central de l’Aldea passa de tindre 20 serveis al dia a tindre’n 17. Abans hi havia 10 regionals per sentit, més 6 talgo per sentit, més 4 euromed (només direcció nord) i ara hi ha els mateixos regionals, els mateixos talgo, s’han perdut els euromed i només s’hi suma un nou Avant.
Per tot plegat, Trens Dignes demana el retorn dels 4 Euromed o d’un servei similar en quant a temps de trajecte i preu del bitllet i que conecte el territori amb Tarragona ciutat. També més connexions amb la Línia d’Alta Velocitat i noves freqüències de regionals semidirectes en aquelles franges més buides i amb combois 449, “que s’ha demostrat que oferixen un temps de trajecte competitiu i amb comfortabilitat”.
D’altra, també exigeixen la recuperació dels horaris del 2016 en els regionals i la progressiva millora del seu temps de trajecte. Així com una millor connexió amb el nord del País Valencià, especialment amb el Maestrat i la sincronització dels horaris d’autobusos de les principals localitats del territori amb l’Estació Central de l’Ebre, en coordinació amb les parades dels diferents trens, sobretot dels talgo.
Les mobilitzacions per dignificar el servei ferroviari a l'Ebre tornen el dia 16 de sota el lema «Ni un tren menys»
Trens Dignes convoca la ciutadania el diumenge 16 de febrer a les 11 hores a l'estació de l'Aldea
Ara a portada
Publicat el 04 de febrer de 2020 a les 12:38
Actualitzat el 04 de febrer de 2020 a les 13:14
Et pot interessar
-
Societat Instal·len càmeres lectores de matrícules a l'Ampolla
-
Societat L'Hospital Comarcal d'Amposta, pioner en cirurgia ginecològica avançada sense cicatrius
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents