Així els treballs seleccionats són El ornitólogo Amador, de Nuno Vicente (Chartres, 1981), un projecte inspirat en la Teoria Gaya de James Lovelock, qui considera el planeta com un organisme viu, on tot està connectat, una teoria que amb el canvi climàtic encara ha guanyat més pes. Cartografía de un rayo, de David Aguilar (Iruña, 1979) i Ander Fernandez (Donostia, 1981), que realitzaran una exploració sonora i visual en forma de diari tot recorrent els llocs on van caure els llamps del temporal Glòria. I finalment, Temps de l’Ebre d’Elsa Paricio (Madrid, 1985), una sèrie d’autoretrats realitzats pel propi paisatge, a partir de recipients de vidre que contenen aigua i tinta. El temps i la intempèrie van evaporant l’aigua i imprimint una mena d’espectrograma al recipient.
El jurat integrat per Vicent Fibla, director d’Eufònic; Aida Boix, directora de Lo Pati; i Arnau Horta i Alba G. Corral, comissaris d’Eufònic, ha escollit aquests tres projectes d’entre una vintena de propostes i en destaquen els diferents formats proposats: la instal·lativa, en el cas de Vicente; la performativa, en el d’Aguilar i Fernandez; i l’expositiva, en el de Paricio.

Les residències artístiques d’Eufònic a Lo Pati exploraran el canvi climàtic, els llamps del temporal Glòria i l’autoretrat del paisatge Foto: Cedida