Uns noranta escriptors, la majoria de les Terres de l'Ebre però també d'altres punts de Catalunya, prendran part en les tretzenes Jornades de les Lletres de Ebrenques, que tindran lloc entre els pròxims 16 i 20 d'octubre a la biblioteca comarcal Sebastià Juan Arbó d'Amposta. La conferència inaugural anirà enguany a càrrec de l'actriu Carme Sansa. Durant les jornades es presentarà la ruta literària inspirada en la vida i l'obra de Sebastià Juan Arbó. També es donaran a conèixer les bases del VI Premi de Narrativa Breu Ciutat d'Amposta, de caràcter bianual, o una tala rodona conduïda pel periodista Albert Om. El govern municipal destinarà 12.000 euros a la seua organització.
L'autor ebrenc Josep Igual serà l'encarregat de presentar la ruta literària Sebastià Juan Arbó "El paisatge d'un escriptor", que visitarà diferents espais importants de la seua biografia. També inclourà fragments de la seva obra, com "Camins de nit", amb l'objectiu de posar en valor el patrimoni literari de l'escriptor.
A les jornades han confirmat la seua assistència autors catalans com Jordi Llavina, premi Lletra d'Or pel poema narratiu "Ermita", o Maria Carme Roca, guardonada amb el Prudenci Bertrana per l'obra "El Far", que està ambientada, precisament, a l'illa de Buda. A banda dels gèneres literaris, les jornades també s'obren a altres disciplines relacionades, com l'audiovisual, amb la presentació del documental "Versos contra la violència", o el teatre, amb la representació de "Vestigis 80: els mals dies", de Valer Gisbert, que s'inclou dins del cicle del 80 aniversari de la batalla de l'Ebre.
Les tretzenes Jornades de les Lletres Ebrenques congregaran noranta escriptors a Amposta
Presentaran una ruta literària basada en espais significatius de la biografia de l'escriptor Sebastià Juan Arbó
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 08 d’octubre de 2018 a les 19:06
Actualitzat el 08 d’octubre de 2018 a les 20:11
Et pot interessar
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients