
Els increments més importants de turistes s'han observat al juliol, coincidint amb la Festa del Renaixement Foto: Sofia Cabanes
En la comparativa mensual s'observen uns creixements molt importants al juliol (Festa del Renaixement) i també a l'agost, un mes que tradicionalment no obté grans registres. Setmana Santa també creix i, el més important, hi ha una línia de creixement al llarg de tot el període, més enllà de l'estacionalitat pròpia que marca el calendari.
Pel que fa al perfil del visitant, el 60 % té una edat superior als 45 anys, el 56 % són parelles i el 24,5 % correspon a famílies amb canalla. Quant a la procedència, el 45,7 % són catalans, el 29,1% de l'Estat i el 25% restant de l'estranger. D'estos últims, el 53 % són francesos, seguits de Regne Unit (11,8 %) i Alemanya (9,3 %). Finalment, a l'hora de pernoctar, el 44,7 % ho fa a Tortosa, el 35 % a la resta de les Terres de l'Ebre, el 10,6 % a la Costa Daurada i el 9% a zona de Vinaròs i Peníscola.
A l'hora de valorar estes dades, l'alcalde ha insistit en la relació causa-efecte amb les campanyes de promoció de la ciutat als mitjans, l'acció d'street marketing a Barcelona per promoure la Festa del Renaixement, l'exposició itinerant sobre els actius turístics de la ciutat i les Terres de l'Ebre, i també les iniciatives dutes a terme en col·laboració amb el sector privat, com la que es va fer amb la cooperativa del Pinell a la zona de Cambrils i Salou, o la més de recent D Tapes, promoguda per la Cambra de Comerç. Ferran Bel considera que "cal continuar perseverant i insistint que en el disseny de les activitats que organitzem des de la ciutat, tant el sector públic com privat, s'ha de tindre present el turista". L'alcalde considera que el sector privat "està molt més musculat i oferix avui una carta de serveis al turista superior a fa només uns anys". Pel que fa al finançament de noves campanyes, Bel ha avançat que els pressupostos municipals incorporaran una partida similar a la de l'any anterior i que s'està treballant per buscar línies de col·laboració amb altres administracions, en línia amb la del Pla de foment de turisme, que en els últims tres anys s'ha fet amb la Generalitat.