L’Escola d’Art de la Diputació a Tortosa mostrarà les tècniques per restaurar peces d’art

Ho farà de l’11 al 14 d’octubre en el marc de les Jornades Europees de Patrimoni

Publicat el 08 d’octubre de 2018 a les 16:17
Actualitzat el 08 d’octubre de 2018 a les 16:28
Quins problemes presenten les peces d’art que arriben per ser restaurades? Per què és tan important conservar el patrimoni? L’Escola Art de la Diputació a Tortosa prepara una sèrie d’activitats gratuïtes per donar resposta a totes estes preguntes.

Els actes s’iniciaran el dijous dia 11, a les 18.00 h, amb una visita comentada a la Unitat de Conservació i Restauració de la Diputació, situada a l’Escola d’Art de Tortosa. Aquesta mateixa activitat es repetirà el dissabte dia 13 a la mateixa hora.

Per altra banda, el mateix dissabte al matí, d’11.30 h a 12.30 h, tindrà lloc una xerrada a la Catedral de Tortosa que pretén aportar nova llum al recentment restaurat retaule de les Santes Càndia i Còrdula, copatrones de la ciutat. L’acte anirà a càrrec de la responsable tècnica de la Unitat de Conservació i Restauració, Carme Clemente.

Les jornades continuaran el diumenge dia 14 al Museu de Tortosa, on s’oferirà visites teatralitzades a la seua exposició permanent, protagonitzades per personatges que representen tres moments destacats de la història de la ciutat. Hi haurà dos passis, a les 11.30 h i a les 12.30 h, a càrrec de l’Escola Municipal de Teatre de Tortosa.

A més, el Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona (MAMT) continua participant en l’activitat “Misteri als Museus. El cas de les 7 còpies”, que des del passat 5 d’octubre duu a terme conjuntament amb els museus tarragonins. L’activitat, inclosa a les Jornades Europees de Patrimoni, culminarà el diumenge dia 14.