El centre de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) de la Ràpita (Montsià) ha incorporat un cromatògraf acoblat a espectrometria de masses d'alta sensibilitat al laboratori de química. L'aparell detecta noves toxines presents als bivalves, com és la tetrodotoxina, una neurotoxina dels peixos globus (espècie invasora que ja s'ha detectat en el litoral català) o de la ciguatoxina present en alguns peixos. A més de les noves toxines emergents, també té aplicacions per detectar de contaminants mediambientals emergents, fàrmacs citostàtics, compostos antioxidants, analítiques que garantixen la seguretat alimentària dels consumidors i el control ambiental.
El cromatògraf d'alta sensibilitat permet analítiques més precises, analítiques simultànies, i el processament de més mostres amb menys tractament i manipulació. Per identificar toxines com la tetrodotoxina es recomanen uns límits de detecció molt baixos (de 4 µg TTX/kg) pel que es necessita "aparells molt més sensibles per a detectar-les" com este.
Les aplicacions d’este nou cromatògraf impulsarà la col·laboració de l'IRTA amb altres institucions nacionals i internacionals, i ampliarà la capacitat dels grups investigadors en les seves recerques. L'aparell s'ha finançat amb fons Feder.
L'IRTA de la Ràpita incorpora un cromatògraf de precisió per identificar noves toxines i contaminants en bivalves
L'aparell pot detectar la neurotoxina dels peixos globus o la ciquatoxina present en altres peixos
Ara a portada
Publicat el 19 de març de 2021 a les 16:30
Actualitzat el 19 de març de 2021 a les 16:40
Et pot interessar
-
Societat Instal·len càmeres lectores de matrícules a l'Ampolla
-
Societat L'Hospital Comarcal d'Amposta, pioner en cirurgia ginecològica avançada sense cicatrius
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents