L’Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal del Baix Ebre ha realitzat al llarg del darrer any 2014 fins a 1.142 actuacions. D’estes, 408 han estat reclamacions davant d’un servei o producte ineficient o defectuós. En este sentit, i com ja va sent habitual, el sector que ha rebut més reclamacions ha estat el de la telefonia mòbil, seguit del sector d’Internet i la telefonia fixa.
El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Lluís Soler, ha destacat el paper de l’Oficina comarcal de Consum ja que “és un servei necessari per tal d’atendre les demandes i consultes dels habitants de la comarca al voltant d’un producte o servei irregular, i per donar resposta a les queixes dels consumidors mitjançant un servei de mediació”. Este servei de mediació consisteix amb la intervenció d’una tercera persona imparcial i experta amb l’objectiu d’ajudar les parts i facilitar l’obtenció d’un acord satisfactori.
D’esta manera, de les 408 reclamacions presentades, un 78% s’han resolt positivament mitjançant el servei de mediació. La resta s’han traslladat a arbitratge. El vicepresident de Dinamització Econòmica, Xavier Royo, ha explicat que “les atencions realitzades mostren que este és un servei important per a la gent de la comarca que necessita informació, o que té inquietuds o queixes per una situació determinada”.
Més enllà de gestionar les reclamacions i solucionar els dubtes dels consumidors, des del
Departament de Consum també es realitzen campanyes d’inspecció per tal de comprovar si l’establiment, producte o servei ofert s’atén a la normativa o disposa de la qualitat exigida. En este sentit, es realitzen campanyes de correcció de mercat, comprovació de protocols, comprovació de requisits generals, presa de mostres i control sistemàtic de productes industrials.
Paral·lelament, al llarg dels darrers tres anys, l’Oficina Comarcal de Consum ha organitzat xerrades dirigides a les dones, a la gent gran i a les escoles per tal de fomentar el consum responsable i conscient entre la ciutadania, i donar a conèixer el servei que es presta des de l’ens comarcal.
L’Oficina Comarcal de Consum al Baix Ebre atén 408 reclamacions el 2014
La majoria corresponen a l'àmbit de la telefonia mòbil

Ara a portada
Publicat el 26 de febrer de 2015 a les 10:26
Actualitzat el 26 de febrer de 2015 a les 10:34
Et pot interessar
-
Societat Instal·len càmeres lectores de matrícules a l'Ampolla
-
Societat L'Hospital Comarcal d'Amposta, pioner en cirurgia ginecològica avançada sense cicatrius
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents