El Mercat Municipal d'Amposta repartix les compres a domicili

Este servei, amb bicicleta elèctrica, es fa amb una empresa d’inserció que promou la integració laboral i la formació socio-laboral de persones amb dificultat per trobar feina

Mercat d'Amposta, en una imatge d'arxiu.
Mercat d'Amposta, en una imatge d'arxiu. | Cedida
Redacció
03 de juliol de 2024, 15:58

El Mercat Municipal d'Amposta ha posat en marxa el servei de repartiment a domicili per fer arribar els productes de proximitat a tota la població. L'oferiment, que s’ha iniciat avui, permetrà que la ciutadania reba les comandes de les parades del Mercat allà on vulguen en dos torns: el primer, a les 11:30, i el segon, a les 13:30 h. És ’Del mercat a casa’, una acció que s’emmarca dins d’un projecte de vint-i-tres accions finançat pels Fons Next Generation, amb un pressupost total de 555.000 euros, dels quals 415.000 euros provenen dels fons europeus i 140.000 euros són aportats pel Consistori.

L’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, ha destacat la importància del Mercat Municipal com a "catedral del producte de qualitat i de proximitat de la ciutat", i ha subratllat que este projecte forma part d’una sèrie de millores destinades a potenciar el mercat com a servei públic. "Fa 6 anys vam canviar tot el sostre amb una subvenció de la Diputació, i ara, des de l’any 2022, se’ns va adjudicar una altra subvenció molt important vinculada als Fons Next Generation. Estem parlant d’un pressupost de 555.000 euros que se desenvolupa en vint-i-tres accions, una de les quals presentem avui", ha explicat Tomàs.

El nou sistema permetrà que la ciutadania puga demanar productes de proximitat i frescos de les parades del Mercat Municipal i rebre’ls a casa seua de manera sostenible. "Cada paradista gestionarà la seua venda i, en este cas la repartidora ho portarà a casa amb una bicicleta elèctrica. Per tant, és un sistema absolutament sostenible", ha afegit l’alcalde. A més, ha destacat altres accions incloses en el pressupost. Unes ja adjudicades, com la instal·lació de pantalles web a la ciutat, i d’altres aprovades, com l’arranjament dels lavabos interiors del mercat.

Per la seua part, Anna Tomàs, regidora de Comerç, ha detallat el funcionament del nou servei: "Els paradistes recullen la informació del comprador, i el repartiment es fa a casa, a la feina o a qualsevol lloc sempre que estiga dins el terme d’Amposta, en dos franges: una a les 11:30 h del matí, i l’altra a les 13:30 h."

Este servei, que es fa amb una bicicleta elèctrica amb un compartiment de porexpan adequat per a aliments frescos, està pensat per facilitar la compra als clients habituals del Mercat d’Amposta, així com a aquelles persones que no poden desplaçar-se pels seus horaris. "Beneficiarà a la gent gran i a tota aquella gent jove que treballa i que per l’horari no poden vindre a recollir el producte", ha conclòs la regidora. A més, ha anunciat la futura instal·lació del sistema click and collect, que permetrà recollir els productes en qualsevol moment del dia per complementar el servei ja establert.

A més, el repartiment es realitza mitjançant Eina Activa, una empresa d’inserció que promou la integració laboral i la formació socio-laboral de persones en dificultat de trobar feina. En este sentit, el projecte no només fomenta la sostenibilitat ambiental i el comerç de proximitat, sinó que també contribuïx a la cohesió social i al suport a col·lectius vulnerables, oferint oportunitats laborals i enfortint el teixit social de la comunitat.

Esta acció forma part del projecte "Amposta, a la Vora " Programa de transformació cap a un model de comerç de proximitat tecnològic. Finançat pel Ministeri d’Economia, Comerç i Empresa, finançat per la Unió Europea- Next GenerationEU, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Arxivat a