Milers d'ebrencs prenen els carrers del territori en resposta a la sentència

A Tortosa i la Ràpita els manifestants han fet marxes pels carrers i s'ha tallat el trànsit a la C-12

Publicat el 14 d’octubre de 2019 a les 21:08
Actualitzat el 14 d’octubre de 2019 a les 22:14
Milers de persones han sortit als carrers de molts municipis ebrencs per clamar contra la sentència que ha condemnat els presos polítics. A ciutats com Tortosa, Amposta i la Ràpita les mobilitzacions han estat seguides per milers de persones.

A Tortosa, la protesta ha començat a la plaça de l’ajuntament, tan aviat ha acabat el ple en què  s’ha aprovat en sessió extraordinària i urgent la moció que l'Associació Catalana de Municipis i l'Associació de Municipis per la Independència han fet arribar a tots els ajuntaments de Catalunya per mostrar el rebuig a la sentència condemnatòria del Tribunal Suprem en relació al judici de l'1 d'octubre, per demanar l'amnistia de les persones preses polítiques catalanes i en defensa del dret a l'autodeterminació.

La moció s'ha aprovat per unanimitat, amb els vots a favor de tots els regidors presents (Junts, Movem, ERC i CUP). En acabar, centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’ajuntament, des d’on els manifestants han sortit en marxa a peu cap al pont de l’Estat, amb crits de “Fora les forces d’ocupació” i “Som gent de pau”. De manera improvisada, s’han dirigit cap a la caserna de la Guàrdia Civil, on s’ha escridassat este cos policial.
  I des d’allí, han marxat cap a la plaça Alfons, la concentració ha acabat amb la interpretació del Cant dels Ocells pel veí Joaquim Vilagrassa, que desde fa mesos posa música de violí a la revolta des del seu balcó els dilluns. Els castellers de Tortosa també hi han aixecat un pilar. 

Així mateix, un grup de manifestants han tallat el trànsit de la C-12. Progressivament s'hi han anat afegint més persones, amb la previsió de mantindre el tall algunes hores. També la C-12 ha quedat tallada a Ascó.

També ha Amposta la plaça de l'ajuntament s'ha quedat petita per encabir totes les persones que han volgut expressar la seua repulsa al pronunciament del Suprem. A les pancartes s'hi podien llegir lemes com "Us volem a casa" o "Ho tornarem a fer".
 

La plaça de l'ajuntament d'Amposta s'ha quedat petita per encabir els manifestants. Foto: Cedida


A la Ràpita, la concentració davant l'ajuntament ha reunit igualment centenars de manifestants, que han emprés una marxa a peu. En caminar pels carrers s'han anat afegint espontàniament moltes persones, que han acabat reunint al voltant d'unes 2.000 manifestants. Els rapitencs han clamat per la llibertat dels presos polítics, en una marxa que ha recordat els dies posteriors al referèndum de l'1-O.