Mor Victòria Campos Turón, filla de Sebastià Campos Terré, periodista tortosí afusellat pel franquisme

Victòria ha estat una històrica militant de les esquerres tortosines, des del PSUC, Iniciativa per Catalunya i el PSC

  • Victòria Campos Turón en un dels reportatges del periodista Gustau Moreno sobre la vida del seu pare -
Publicat el 10 d’abril de 2024 a les 14:22
Actualitzat el 10 d’abril de 2024 a les 16:19

Tortosa lamenta la mort de Victòria Campos Turón que ha mort este dimarts a la tarda a 86 anys. Filla de Sebastià Campos Terré, director del diari El Pueblo durant la Segona República, afusellat pel franquisme en acabar la Guerra Civil.

Victòria ha estat una històrica militant de les esquerres tortosines, des del PSUCIniciativa per Catalunya i el PSC. En les darreres eleccions municipals va donar suport i anava a la llista de Movem Tortosa-PSC, el partit que finalment va obtenir l'alcaldia.

Jordi Jordanalcalde de Tortosa ha lamentat la seua pèrdua amb un text a les xarxes socials on compartix que "avui ens deixa una dona valenta, d'esquerres, compromesa amb la justícia social a la ciutat i feminista. Vam tenir l'honor que formés part de la candidatura de coalició Movem Tortosa i PSC Tortosa. El meu condol a familiars i amistats. Descansa en pau!".

També la resta de partits han mostrat el seu condol des de Junts per Tortosa fins a la CUP  i el col.lectou Vergonya Monumental que recorda la seua col·laboració en documentals en contra del monument franquista que ells van realitzar.

La mort de Victòria Campos arriba en un moment en què les investigacions del periodista ebrenc Gustau Moreno donaven llum sobre les circumstàncies en què van delatar al pare i que va passar per ser detingut a la presó Model de Barcelona i posteriorment executat.

L'Ajuntament de Tortosa té previst un homenatge a la figura del periodista tortosí per encetar un cicle que reivindicarà les persones del municipi represaliades i afusellades pel franquisme.