Móra d’Ebre i Ascó acolliran este cap de setmana una jornada d’onomàstica, sobre els noms de llocs i de persona habituals a la Ribera d’Ebre i també a altres indrets de Catalunya. Inclourà tres ponències sobre l’onomàstica en la figura de Carmel Biarnés, la metodologia de la seua investigació i també una conferència dedicada a la relació entre els noms de persona i lloc i la dialectologia de les Terres de l’Ebre. A banda d’això, hi haurà una trentena d’intervencions breus sobre els noms que han perdurat en municipis concrets.
Un dels organitzadors, Bonaventura Castellvell, destaca que “mai s’havia fet una jornada que tractés l’onomàstica a la Ribera d’Ebre” i per això assegura que és ”una molt bona oportunitat per divulgar aquesta toponímia i antroponímia per aportar un coneixement més gran del territori”.
La jornada es divideix en dues sessions. En primer lloc, la del dissabte, que tindrà lloc al Teatre Municipal La Llanterna de Móra d’Ebre, que començarà amb la conferencia d’Eugeni Perea sobre “Els plaers de la investigació onomàstica”, que anirà seguida de sis comunicacions –intervencions de, com a màxim, quinze minuts de durada- en àmbits de tan diversos com l’antroponímia a través dels segles, els malnoms i noms de casa, l’onomàstica urbana amb noms de carrers cases, etc. Per la tarda, hi haurà onze comunicacions més, i es clourà amb la ponència ‘Onomàstica i dialectologia a les Terres de l’Ebre’ que anirà a càrrec de Pere Navarro.
El diumenge, la jornada es reprendrà al Casal Municipal d’Ascó amb vuit comunicacions més dedicades exclusivament a municipis de la Ribera d’Ebre. Tancarà les jornades la ponència sobre Carmel Biarnés i l’estudi de l’antroponímia i la toponímia, a càrrec de Miquel Ferrús.
Per finalitzar, hi haurà l’entrega dels premis de periodisme Carmel Biarnés.
Móra d'Ebre i Ascó acullen les 1eres d’onomàstica a la Ribera d’Ebre
La jornada es divideix en dues sessions: la del dissabte, dia 17, tindrà lloc al Teatre Municipal La Llanterna de Móra d’Ebre i la del diumenge, dia 18, al Casal Municipal d’Ascó
ARA A PORTADA
-
-
Albert Salvadó serà el proper candidat d’Esquerra per intentar recuperar l’alcaldia a la Ràpita Redacció
-
-
Caminades, àpats, bingos i fins a 170 actes solidaris a les Terres de l’Ebre per la Marató de 3Cat Redacció
-
Detingut un home per amagar una plantació interior de marihuana en una granja en desús a Tortosa Redacció
Publicat el 16 d’octubre de 2015 a les 12:03
Actualitzat el 16 d’octubre de 2015 a les 17:44
Et pot interessar
-
Societat
La Ràpita, primera Ciutat Amiga de la Infància de les Terres de l'Ebre
-
Societat La Diputació executarà al gener les expropiacions per iniciar les obres de la carretera de Poble Nou
-
Societat
L'Ajuntament de Tortosa licita la instal·lació d'una coberta a les pistes exteriors del pavelló poliesportiu del Temple
-
Societat
Trens dignes exigix alternatives per no col·lapsar l'Ebre els cinc mesos que es talle la línia Tarragona-Castelló
-
Societat
Patrimoni aprova l'adaptació del projecte d'ampliació de l'hospital de Tortosa Verge de la Cinta
-
Societat
La Sant Silvestre Marítima de la Ràpita recaptarà fons per a la Marató de 3Cat
