
Cartell de la fira. Foto: Cedida
La fira agrícola ramadera i industrial de Móra la Nova obre este dijous a la tarda les seues portes amb el pregó inaugural, que engunay anirà a càrrec del meteoròleg de TV3, Tomàs Molina. La fira més antiga de les Terres de l’Ebre, amb 184 edicions a les esquenes, presenta algunes novetats en l’edició d’enguany, com ara la inclusió d’actuacions musicals, amb els grups riberencs Setrill i Xeic!, el dissabte a la nit.
Una altra de les novetats destacades és la ubicació de l’entrada a la fira, que avançarà uns metres i se situarà a la plaça de l’Església de la localitat. Un fet que ha afavorit que la xifra d’expositors de la fira augmenti fins a 130. “No hi cap ningú més i feia anys que la fira no s’omplia del tot”, assegura la redigora de fires Miriam Vinaixa.
A més dels sectors agrari, armader i industrial, la fira s’ha convertit també en un punt de trobada de referència dels cellers de les tres Denominacions d’Origen que envolten la Ribera d’Ebre, com són les DO Terra Alta, Montsant i la DOQ Priorat, a més de la DO Tarragona i la DO Catalunya. “El vi s’ha consolidat com un dels grans atractius dela fira, amb molta gent que acaba la seua visita fent degustacions o també ve expressament pel vi”, destaca Vinaixa. Enguany, el recinte del vi acollirà el diumenge al migdia un vermut musical amb l’actuació del cantautor Joan Rovira.
Durant la fira també hi haurà el tradicional pavelló ramader, amb exposició de bestiar i diverses conferències sobre agricultura –fitosanitaris, maquinària, medi ambient, etc.-, ramaderia i també es tractarà sobre el futur de la teconologia de biomassa.