
El grup municipal de Movem Tortosa ha denunciat l'estat de degradació del barri del Castell. Foto: Cedida
El grup municipal de Movem Tortosa ha denunciat “la mala gestió i abandonament” del barri del Castell, per a la recuperació del qual demana un pla integral. Jordi Jordan, portaveu de Movem Tortosa, ha lamentat “el mal estat i l’abandonament” que sofrix esta zona del nucli antic de la ciutat, a causa en gran part “a la mala gestió del PINCAT per part de l’actual equip govern, que després de més deu anys encara no ha aconseguit materialitzar la rehabilitació del barri del Castell”, afirma en una nota de premsa. Tanmateix, el portaveu de MT-E ha volgut recordar que este indret és l’epicentre del centre històric de Tortosa, enmig de tres monuments declarats d’interès nacional, com són el Parador, la Catedral i els Reials Col·legis.
Per a Movem Tortosa, la recuperació del barri del Castell és una actuació molt necessària i prioritària del PINCAT, ja que, “des d’una visió estratègica de ciutat, una àrea tan descuidada en un punt neuràlgic turísticament dóna una imatge molt negativa de tot el conjunt del municipi”, remarquen. No seria acceptable, han afegit, haver d’esperar deu anys més perquè passe alguna cosa amb “este forat de la vergonya”. Així les coses, Jordan ha reclamat a l’equip de govern que racionalitze l’execució d’obres “faraòniques” i tinga en compte les àrees més menystingudes de la ciutat: “En ple segle XXI, tindre un barri en estes condicions al lloc on està dóna molt mala imatge, evidentment, per a la ciutat i sobretot de cara a tots aquells turistes que vénen a visitar el nostre patrimoni”, ha assegurat.
Per tot, Movem demana un pla integral per a la recuperació del barri del Castell que es veja reflectit al PAM i en els futurs pressupostos i, per una altra banda, que l’Ajuntament actue de manera urgent per a revertir la situació “totalment inacceptable” en què es troba esta zona de Tortosa, “amb enderrocs i brutícia per totes bandes”, descriuen, i també han suggerit que, com a mínim, es tapen aquells solars que es troben en estat més ruïnós, tal com ja s’està fent en les excavacions al davant de la Catedral.